Alla inlägg under september 2013

Av Lotta - 20 september 2013 08:04

Nya jackor på boysen!

Av Lotta - 20 september 2013 07:19

Jag vaknade tidigt, och somnade om en stund efter att ha fått mysa lite med Fina.

Nu sitter jag vid köksbordet med två prinsar, som äter frukost och laddar inför en skol/dagisdag. Vi ska åka till jobbet, ska passera graven på vägen med.

Kommer bilder på finkillarna om en stund.

Ta hand om er nu, ha en bra dag!
Kram

Av Lotta - 19 september 2013 23:26

Bästa M:s fina Malin fyllde idag, så vi köpte presenter och en jättefin bloma till henne, letade rätt på henne och sjöng vackert när vi till slut hittade den fina familjen!
Hon såg lite ut som om ett hål i marken kunde vart ett trevligt alternativ:-)
Men det var roligt och blev så bra, både blommor, sång och presenten blev toppenbra!

Killarna fick nya jackor idag med, ska försöka fånga dem på bild imorgon. Fina valde Daniels jacka, det blev en riktig HIT :-)


Nu sova, over and out!

Kram på er!

Av Lotta - 19 september 2013 22:17

Ledig dag idag = SKÖNT!!

Vi har handlat till killarna, varit på jobbet för att mäta hur högt trädet ska vara, sjungit för Malin när hon gick på jula, kramats med Mia, haft Ian på besök och grillat.
OCH - jag har gått ut med Amanda och Stollan :-). Det gick så bra, Stollan visade både sitt BRA och DÅLIGA jag, Amanda löste det på ett toppenbra sätt:-)

Nu ska vi prata lite jobb, hoppas ni alla får sova gott inatt - det ska jag!

Av Lotta - 19 september 2013 09:32

Det är kallt i luften nu, dags att ta fram höstjacka tror jag.
Killarna är iväg, hundarna ska få sitt, sen ska vi väl in till jobbet en sväng och mäta upp hur stort vårt träd ska vara.


Idag är jag lite trött och seg, men lite kaffe och en tablett kan nog råda bot på det med. Natten blev rätt god till slut, men kort........ När jag väl somnade sov jag tungt och förmodligen rätt bra.

Ha en bra dag! Kram

Av Lotta - 19 september 2013 01:09

När man är ledsen, så ledsen att själen gör ont.
När man gråter så halsen knyter sig.
När hela kroppen blir alldeles stel och smärtan tar över.

Inget kan ta udden av det.
Det känns som om det blev vinter plötsligt. På hela insidan. Jag fryser oavsett vad jag tar på mig eller var jag är.

Ledsen är tråkigt, så sorgligt. Jag vill stänga av den känslan. Eller pausa tills tillfället är bättre. Kanske packa den? Eller helt enkelt sudda ut den och låtsas att det är dag? Dagarna är bra, de innehåller så mycket bra.

Bob Dylan i lurarna, högsta volym på och en önskan om att dagen kommer snart. Det är en liten önskan, bara en liten viskning.

Kram ni som är vakna på natten. Precis som jag.

Av Lotta - 18 september 2013 21:47

Sitter på bussen mot frövi, efter en kväll i bästa Jossans sällskap är jag på väg hem.
Det var mysigt att vara tjejprata, fika och ta det lugnt:-), men det ska också bli skönt att komma hem. Är såå trött, så trött, dagen var lång och jobbet ganska krävande idag.

Jag har träffat min finaste vän Sara idag med, jag saknar henne i mitt liv! Vi bor en bit från varandra och livet ger inte så mycket utrymme för umgänge längre..... Men jag blev så glad för att få luncha med henne och yngsta tjejen i familjen :-)

Idag bestämdes tid för Casper med. På måndag ska jag ta honom på resan till trapalanda. På morgonen är det dags, jag ska fixa en hink med gott till killen, klippa en bit av svansen, kramas med honom och ge honom lite extra kärlek innan killen som ska se till att han vandrar vidare kommer. Det känns inte kul alls, helst vill jag bara att måndagen kommer och går jävligt fort..... Men det är som det är, snart är vi där och snart är det över. Tänk på mig på måndag förmiddag, jag behöver det för att orka. Och orka måste jag ju, för att ge honom lugn på sista resan.


Nu ska jag vila lite, fundera på lite och bara längta hem till min fina familj.

Kram på er!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards