Alla inlägg den 17 september 2013

Av Lotta - 17 september 2013 22:27

Vi gick ut med hundarna, på kvällsnixen. Det var som att gå mitt i natten! Kolsvart liksom....

Lite sorgligt är det att sommaren är över redan, men det kommer en till.
Det slog mig just nu att det var sommar nummer två utan Fredrik, en sommar som var helt annorlunda än det jag trodde. Tänk vad tiden ändå går, att den kan driva en människa framåt trots att den borde stå stilla enligt sorgens egen logik? Det är underligt, men förmodligen en överlevnadsgrej.
Dessutom är det som jag skrev i morse, om man låter sig vara öppen för det som händer kan det mycket väl hända att livet blir bra, oavsett vad det har i beredskap åt oss. Det blev mitt, och DET är jag mycket, mycket tacksam för.

Imorgon väntar en massa kul, vi får fisk till butiken, jag ska träffa en jättemysig tjej som ska ha hand om lin ena häst, det blir väldigt mycket egen tid för tanten.

Nu ska det sovas, godnatt alla därute, hoppas ni får en bra natt!

På återseende, kram

Av Lotta - 17 september 2013 20:21

6 av 9 akvarier är skurade och rengjorda! Och efter allt sköljande av grus är mina händer VÄL peelade - andra produkter är inte i NÄRHETEN av den slipande effekten som akvariegrus i vatten har :-)
Fast jag föredrar egentligen riktig peeling, det är ganska jobbigt att skölja grus faktiskt.

Jag jobbade sent idag, så när jag kom hem var kidsen hemma, maten på G och jag var efterlängtad!
Nu ligger små fina prinsar, de hade gjort presenter åt oss idag :-), de är rara de små gossarna!

Grillade revben till kvällen, Ludvig ville ha med så det sparar vi såklart.
Vi har ätit, så nu väntar tvmys :-)

Hörs igen bästa ni!
Kram

Av Lotta - 17 september 2013 11:57

Det blev grönsaker på tallriken, och en tjockkorv, det smakar gott faktiskt.

Jag ska jobba heldag idag och imorgon, så kidsen ska vara med Fina och kanske tonåringarna :-)

Jisses vad kul det är att jobba just nu, det är skönt efter att ha känner sig lite motig ett tag. Idag ska jag fixa klart akvarierna som ska fyllas med fisk i morgon förmiddag. Det är såå roligt med ny fisk!

Av Lotta - 17 september 2013 08:06

Ludvigs kompis åker fint till skolan hon:

Av Lotta - 17 september 2013 07:39

Så är det. Jag har landat mitt i mitt liv.
Efter lång tid av ångest och ibland ett rent helvete, många gånger har jag funderat på att skita i allt och bara avsluta.

Men, en sån här morgon, jag är tacksam:
Vakna med Fina, krama bästa prinsarna, gå ut med hundarna, lyssna på Dylan och veta att dagen bara har gott kvar:

Som sagt, det är gott att leva nu, mycket är så rätt och bra.
Det är mycket man inte vet om livet, många gånger är det orättvist men om man väljer att se vad mer som finns kan det bli riktigt bra!

Nu ska jag sitta ner med mina prinsar en stund innan det är dags för oss att åka.

Ha en bra tisdag alla ni fina människor!
Kram

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards