Alla inlägg den 23 september 2013

Av Lotta - 23 september 2013 22:30

Morgonen färgade av sig på resten av dagen.

Lyckades ändå göra en del nytta, skönt det.

Nu är det sova, ta hand om er
Kram

Av Lotta - 23 september 2013 11:09

Fina, duktiga casper. Han tog allt med ro, lugn och stillsam hela tiden, luktade lite på killen som kom och var nöjd så.
Det gick bra, han stönade till och lade sig lugnt och fint, först på mage, sen åt sidan. Inget sprattel, fes lite och sedan låg han stilla.

Nu ska jag låta hundarna få sin lunchpromenad. Vi tar en lugn sväng på fältet och plockar lite blad till pinnarna.
Sen ska jag till jobbet, kan bli intressant att se hur det går idag......



Ta hand om er nu

Sista bilden på finkillen

Av Lotta - 23 september 2013 09:54

Fick just besked om att det är lite försenat, det hade kommit något emellan som jag trodde.

Passar på att visa fina casper för er, lite fler bilder skadar aldrig.
Han njuter av det underbara vädret, kliar sig lite på mig och just nu sitter jag på en stubbe med hans huvud i knät <3

Här glömde han nog att ställa rätt fötterna: snett och vint blev det

Det är fint ute, tur att det inte regnar iallafall, nu kan han galoppera rakt in i solen, över regnbågsbron och möta min allra finaste Manja. Hon tar emot honom och visar landet där ingen har ont.

Av Lotta - 23 september 2013 09:13

Det är det värsta jag vet, och just idag är det hemskt. Casper är lugn iallafall, står och solar i hagen, äter lite gräs och solar igen. Han har legat ner och sovit inatt, trots att han var själv i hagen, det är skönt det.

Vi har tagit en lång promenad, ätit allt klöver vi hittade, han malde i sig vass med den token. Sensolade vi lite, det är kallt idag så vi suger i oss så mycket vi kan av solvärmen. Lilla gubben, han går så lugnt och fint, jag försöker tänka glada och lugna tankar så han kan få fortsätta vara lugn till det är över. Inte så jäkla lätt kan jag meddela, när Fina ringde nyss gick det inte riktigt så jag grinade en skvätt.... Casper verkade ta det med ro iallafall, tur det.

Nu väntar vi på killen som ska komma, han är lite sen, men det kan ju ha dykt upp något....

Av Lotta - 23 september 2013 06:44

Det är dags att kliva upp och starta dagen, ut med hundarna, frukost till killarna, iväg till skola och dagis.

Sen fellingsbro. Usch och fy.

Tänk på mig lite idag är ni gulliga.

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards