Alla inlägg under maj 2014

Av Lotta - 21 maj 2014 11:27

Just nu är det Melissa Horn på spotify, det passar mig bra just nu.

Passar på att städa till reptilerna. Först ut var skäggisarna:

Sedan herr surkart, han åt igår men var nog inte helt nöjd eftersom han snodde min handske och ruskade på den.......

Sedan fick mina fina kungspyton flytta till ett annat terrarium. D
De var väl måttligt glada men det är lite större och efter helgens kurs insåg jag att det nog var dags, så de får vänja sig.
Snygga är de iallafall, här är snyggopojken, blyg som få, men man ser hans färg iallafall:

Ena honan blev nog lite pissed, hon högg faktiskt mot min hand när det var dags att komma in till terrariet, tur för både henne och mig att hon missade. Men visst är hon vacker?:

Sisten ut ville inte vara med på bild.......

Nu ska jag bära ut och diska alla matburkar, sedan fick jag en ide om att städa garderoben så allt ligger på sängen.... Det betyder att jag måste vika un allt, annars blir det ingen plats för sova sen...... Smart drag, verkligen.


Mitt humör är fortfarande på botten, känns som om hela livet hänger på axlarna. Det ska väl bli bättre, men det är så trist att vara så här.
Ge mig styrka, och lite ork, det behövs.


Nu, åter till lediga dagen. Ha det gott alla.

Av Lotta - 10 maj 2014 13:26

Skitsamma egentligen, jag är väldigt dämpad och mår lite som något man trampat på. Skulle på kalas idag, men jag är inte säker på om det jag känner också kan vara det som alla på jobbet haft och då är det nog dumt att dela med sig till alla kids.....

Spenderar dagen på nya lokalen på jobbet, långsamt går det men något händer iallafall. Det blir toppen när det blir klart :-)

Nu kan ni som inte gillar när jag gnäller sluta läsa, är så hemskt besviken på folk som bara sliter på mig eller utnyttjar mig. Jag säger ibland att jag ska sluta vara snäll, och det blir aldrig så. Samma igen nu då, sluta vara snäll är vad jag säger och det går över det med - men jag blir faktiskt ledsen när folk tar för givet sånt som jag gör för dem och dessutom har mage att inte ens säga tack. Blä.


Nog gnällt, jag står i kön på Mc Donalds, killarna ville ha sån mat idag. Det tar tid idag och jag vill bara skrika högt att jag vill ha maten NUUUUUU.

Kram på er

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards