Alla inlägg under februari 2014

Av Lotta - 27 februari 2014 07:37

Jag är en väldigt jobbig partner just nu, mår ganska kass på insidan och då speglar det av sig på mitt beteende. Tyvärr kan jag inte riktigt förmedla mig heller, så jag tolkas lätt som sur arg och tvär. Vilket säkert är en bra tolkning om man bara ser utsidan.

Ibland undrar jag vad det är för fel på mig? Jag jobbar på att vara en bra människa, men det går sådär just nu. Och oftast vill jag bara lägga mig u der täcket och sova bort dagarna. Jag hatar att vara sån här....


I kväll ska vi på bio, det ska bli skönt att göra något annat än jobba och våta hemma.


Av Lotta - 3 februari 2014 16:46

Det snurrar på, Ludvig var å jobbet idag, till lunch och det gick ju bra. Han har städat, skyltat, frontat och ätit glass.

Jag är på väg hem, med buss. Ska bli väldigt skönt att få slänga ner arslet i soffan en stund..... Sen kommer bästa Åsa och hennes flock, de ska äta korv med oss :-). Ska bli skönt att få känna lite vanlig måndag kväll med, det är så sällan vanlig vardag hos oss.

Idag har jag suttit i telefonen, pratat med massor av folk, skrivit på nätet och pratat mer i luren. Gissa hur trött jag är? SKITTRÖTT!
Det tar på't att vara i luren och försöka planera saker..... Imorgon blir det väl lite lugnare på den fronten, ett möte inbokat bara. Sen får jag väl banka skallen i väggen om hjärncellerna bestämmer sig för att ta semester igen.

Jag bloggar på en till blogg, samma ägare men med namnet arbetslust. Där försöker jag ge en bild av mitt jobb. Just nu är det lite stormigt på ena arbetsplatsen, eller nja, inte på arbetsplatsen men RUNT den kan man väl säga. Vi har lagt ut lite nyheter till våra kunder och det föll väl inte i den godaste jorden tyvärr...... Det är lite jobbigt att vara mitt i det, men samtidigt väldigt spännande att få ta del av en process jag alltid bara sett från kundsidan, som kund och bara ute efter att få ut så mycket som möjligt. Det här jobbet innehåller så mycket som utvecklar mig, det är så intressant och fantastiskt stimulerande :-)!

Nu ska jag svara på ett sms, slumra lite och hoppas att jag vaknar innan vi passerat Ervalla!

Av Lotta - 3 februari 2014 07:43

Trött är jag, och sur redan från början. Sen trilskas barnet med feber, en blir ledsen för att han INTE har feber och får vara hemma, glömmer bananerna hemma så mannen blir sjuk och så är vi sena så humöret hos den andra halvan av vuxenparet blir sur med.

Skitmorgon alltså, får göra det jag ska på jobbet och sen åka hem så jag inte äter upp någon med huvudet först......

Nejvars, det blir nog bra. Feberbarnet är med till jobbet, så vi kan ta det lugnt. Han ska få spela på plattan och sen kommer han nog hjälpa mig att jobba lite :-)

Daniel ska bygga en snöborg, så i eftermiddag ska vi se om det finns några bra drivor, annars ska hjulingen få jobba lite. Han blev inspirerad av Einar igår, de hade haft snöbollskrig med pappan i familjen, och borgen var det de krigade om :-)

Hoppas ni alla får en bra dag - det ska jag ha!
Kram

Av Lotta - 2 februari 2014 14:30

Lunginflammation - borta
UVI - nästan borta

Handlar lite nu, snart är det soffhäng hemma

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards