Alla inlägg under augusti 2012

Av Lotta - 31 augusti 2012 23:45

Idag var jag på min sambos gravplats och skulle se om stenen kommit.
Det hade den.

Den blev så som jag ville ha den. Unik och vacker. Tyvärr visar inte bilden HUR vacker den är, den är polerat blanksvart och all text och händerna är i guld.

Jag kommer alltid ha denna man i hjärtat.

Av Lotta - 23 augusti 2012 22:21

Idag var dagen då jag dödade min vän. Hon hade så ont, och tyvärr var hon för ung för att prognosen skulle liva något gott.

Så idag tog jag min fina Isa med mig i bilen en sista gång och for till veterinären. Där mötte vi gammelhusse, pussade på barnen en sista gång och gick in till den trevliga veterinären. Hon tog emot oss, satte kanylen och sen fick vi gå in till rehabavdelningen.

En filt på golvet, Isa kissade ner den. Såklart:-), hon gjorde så på alla mattor.
Ny filt, veterinären berättade vad som ska hända. Jag höll hennes huvud i mina händer. Hejdå fina Isa, och duktig flicka. Det var vad jag hann säga innan hon slickade sig runt munnen och ögonen slocknade.

Jag hämtade min bil medan husse höll om sin flicka. Sen bar vi ut henne till hennes filt i bilen och såg till att hon låg bra.

Barnen kom tillbaka och de fick se henne, pussa på henne och säga sina hejdå. Jag är så stolt över mina fina barn. De har grävt graven med mig, ordnat Isas plats så fint och säger hejdå så fantastiskt lugnt och värdigt.

Isa ligger nu i kanten på sitt fält, där hon sprang och lekte med sin "syster" Ruby. Nosen och benen springer ut mot de öppna vidderna, så hon kan ta språnget när det är dags.

Jag hatar ibland livet och det man måste välja att göra. Men det är ett ansvar man har när man lever med djuren, de kan inte själva avsluta det som vi med våran avel påbörjat. När det blir för svårt för dem är det upp till oss att ta steget åt dem.

Ikväll ska jag krama min andra staffe ordentligt och önska att resten av det är året kan få gå i friskhetens tecken.

Av Lotta - 21 augusti 2012 23:15

Jag kan verkligen rekommendera den lilla detaljen att kolla så kaminen INTE har en plastbytta ståendes på sig när man tänder den på morgonen.
Det luktar ganska äckligt när plast smälter och rinner ut på den nämligen

Min sköna morgonstund byttes ut till en stund av sanering av svart, oljeliknande plastgegga från kaminen....

Om ni undrar är det jättesvårt.

Så från det här myset till geggasnusk... Inte skoj alls.

Av Lotta - 21 augusti 2012 23:15

Jag kan verkligen rekommendera den lilla detaljen att kolla så kaminen INTE har en plastbytta ståendes på sig när man tänder den på morgonen.
Det luktar ganska äckligt när plast smälter och rinner ut på den nämligen

Min sköna morgonstund byttes ut till en stund av sanering av svart, oljeliknande plastgegga från kaminen....

Om ni undrar är det jättesvårt.

Så från det här myset till geggasnusk... Inte skoj alls.

Av Lotta - 20 augusti 2012 08:35

Idag vaknade jag kl sex av att ena sonen kom och ville sova hos mig. Passade på att släppa ut staffebrudarna och tänkte sen dra mig en liten stund innan de skulle få sin frukost.

Dryga timmen senare vaknade jag och undrade om jag varit uppe och släppt in damerna. Det hade jag inte.

När jag öppnade dörren fanns inga hundar där.... Visslade lite och då kom de! Som en flock vildhundar! Två staffar kan verkligen låta och se mycket ut.
Har man sett gladstaffar förut så är det INGET mot detta, de var helt vilda av glädje! De måste ha trott att jag skulle konvertera dem till utedjur.

Nu är det kaffestund här, idag ska jag få mitt sovrum fixat :-)
Det ser ut som inser varit med om ett smärre krig

Av Lotta - 19 augusti 2012 07:32

Jag är en av de största kaffedrickarna jag vet.
Ett tag drack jag tre liter om dagen. Men det fick jag sluta med, mitt hjärta löpte amok som en lejonjagad gnu i bröstkorgen. Och rastlösheten var lite konstig med.

Nu har jag provat bryggare, Tassimo, vanlig espressomaskin, Presso, kokkaffe.
Kokkaffe är det hittills bästa.

Kaffe är mitt livselixir, jag vaknar inte utan det.

Därför heter bloggen som den gör.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards