Alla inlägg under juli 2013

Av Lotta - 31 juli 2013 20:46

Det här inlägget är för farmor, för att visa den fina rosen jag ställde dit idag

Av Lotta - 30 juli 2013 23:58

Igår var jag på ovan nämnda ställe, har läst så mycket om dem och tyckte deras hemsida var väldigt fin, så när jag lämnat mina kids hos farföräldrarna och farbror åkte jag på turné i Uppsala.

Besökte först våra kollegor i Arken och då då Herpers Choice. Jag blev inte besviken, vilken fin butik!! Och vad trevliga ägare det var med:-)
En timma och en kopp kaffe senare gick jag ut ur butiken, med massor av nya tankar, lite nytt till terrarierna och en bekantskap jag hoppas kan fortsätta - det är fantastiskt roligt att prata med folk som har samma intressen, och som gör något av det!

Nåja, jag vill visa lite bilder jag tog igår, gissa hur inspirerad jag blev liksom?

Detta är mina favoritterrarier!



Det blev lite taskig kvalitet på en del av korten, men man får en bild av butiken :-)
Jättefint har de, och det ser ut som om det kommer bli något i en alldeles egen liga så småningom!


Nu ska jag sova, en sista bild bara, på himlen i går kväll! Var tvungen att stanna till utanför Fellingsbro och passade på att ta ett kort :-)
Ha det gott nu!!

Av Lotta - 30 juli 2013 20:25

idag var jag på kyrkogården, fixade lite med blomstren och tog kort på det fina och det jobbiga.
Det var jobbigt idag. Jag påminns ibland om alla de små sakerna. De som inte någonsin kommer att ske igen: barnen som håller sin pappas hand, namnunderskriften, hur han skåpåt korv och blev sur på mig när jag undrade om det verkligen var nödvändigt att äta så mycket korv, hur han bytte mössan mot hatten när han satte sig i bilen, hur vi vinkade i fönstret när han åkte på måndagsmorgonen, hur han sa att han skulle skicka ett mess om han inte kunde ringa den där morgonen, hur han skämde bort kidsen..... Ja, det är ibland tufft att tänka på det. För det mesta går dagarna utan att jag ens är ledsen, vissa dagar är jag ledsen mycket.

Nu ska ni få se hur det ser ut på graven med, sen ska jag göra lite annat. Återkommer med ett till inlägg sen, om gårdagens besök på Herpers Choice

Av Lotta - 29 juli 2013 23:08

Idag har jag varit i knivsta med barnen, de blev jätteglada allihop!

Dagen började med en tidig morgon, uppe med tuppen och fixade alla djur så de fick vad de behöver.
Sen till jobbet, äta Jörgens goda bullar och sälja en leopardgecko.

Iväg mot Knivsta, lämna barn och vidare mot Uppsala, där jag var in på de två Arkenbutikerna som finns där. Passade även på att kolla in Herpers Choice som överträffade ALLA mina förväntningar - vilket ställe. De förtjänar en egen bloggning så den kommer imorgon.

Hämtade även upp Pacman som är en horngroda. Såå söööt:




På vägen hem var jag rätt trött så jag stannade några gånger, bland annat utanför Fellingsbro, där det var så här vackert:





Nu ska jag sova, jobbar imorgon :-)
Godnatt och sov gott!

Av Lotta - 28 juli 2013 21:48

Idag har Daniel haft sin bästa kompis här, de har lekt nästan hela dagen. De är ganska lika, på väldigt många sätt! Oj vilka intressanta diskussioner det blir med två sexåringar i huset!!

Ni ska få ta del av en av diskussionerna:

S: är det här din pappa? Håller tavlan med barnen och Fredrik
D: ja

Sen följde ett mumlande och funderande jag inte hörde....

D: han åkte till jobbet och körde på en isfläck. Sen krockade han med ett staket och en sten och dog. Sorgligt.
Paus
S: jaha

Paus


D: jag vill ha laserpistolen.
S: okej

Sen stack de ut och lekte i skogen.


Jag gillar verkligen barns sätt att hantera saker och ting, så naturligt och enkelt på sitt vis.


Nu ska jag sova lite, dagen i morgon blev en bilåkardag lite oväntat. Barnen ska upp till Knivsta och ha sin sista sommarlovsvecka där, plocka bör, potatis och bara vara lediga med farföräldrarna och farbror:-). Inte planerat men det ger mig möjlighet att jobba lite fritt, och oss vuxna lite egentid. Kidsen får träffa sina älskade farföräldrar och sin farbror Erik som är deras idol.
Ska också passa på att hämta min Pacman :-), har ordnat reselådan med lite fuktig mossa i så han inte torkar ut.

Nu är det natter här!
Ha det gott alla!

Av Lotta - 27 juli 2013 22:11

Barnen och jag var på Kolmårdens djurpark idag, det var nice :-)

Vi spanade in några av de stora djuren, lekte i parken, åkte linbanan och åt massor!

Bilder är vad jag orkar med idag, texten är trög för tillfället

Och så kläcktes sista ungen idag, en liten skönhet som ska sparas :

Av Lotta - 26 juli 2013 22:51

Hundarnas sena promenad blir nästan alltid på ängen, och de ser fram emot det:

Barnen sover så här dags, så vi kan lugnt låta dem ta sin runda i sin takt, lukta på allt och kissa miljoner gånger.
Just den här gången passade jag på att fota lite, ni får se lite av det här:

Min Stolla väntade på oss!

Där! Där bor vi, hela stora La Familja!

Imorgon blir det Kolmården för kidsen och mig, Fina jobbar så han får vara hemma och ungdomarna ville inte dit så det blir en mamma-barn-dag för hela slanten!

Nu är det godnatt! Ha det gott alla!

Av Lotta - 26 juli 2013 08:47

Inatt har det åskat, mycket!
Vad det har dånat, högt och väldigt intensivt, ganska otäckt faktiskt!

Idag ska jag roa mig med att fixa klart lådan jag påbörjade igår, ska laga locket och få igång värmen. Den ska inredas och sen ska syrsorna få flytta in, och sen håller vi tummarna för massor av små bebisar. Har silikonat fast värmekabel på insidan, och ett stort hål i botten, det är inte illa pinkat av en trähäst! Att jag kan sånt!

Biblioteket ska jag också ta tag i, börjar bli dags att få klart där nu! Skulle vara så skönt att sitta där och läsa lite:-)

Måste visa hur fint det börjar bli i reptilrummet förresten:

Och syrsebygget:

Det blir toppen där inne!!!

Titta förresten vilka vackra rosor, Fina kom hem häromdagen och hade med sig dem till mig ???
Han är en bra man, som vet hur man fjäskar för mig!

Nu ska jag nog dra upp kroppen i stående läge, jag är seg idag... Sitter i sängen och får håret kammat av fina Ludvig <3<3<3<3<3

Ha en toppendag hörrni!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards