Alla inlägg den 25 juli 2013

Av Lotta - 25 juli 2013 21:02

..... är väl "oglädje" då. Fast det är inte riktigt sant det heller. Just nu ligger jag och undrar varför ledsenhet platsar i min hjärna och kropp?

När jag har en jättefin familj? Ett toppenjobb? Bor så fint så jag ler varje morgon när jag går ut med Helldog I och II? När min Fina gör allt han kan för att vi ska ha det gott?

Då ligger jag i sängen och är nere? Tänker så dumt så det inte är klokt?
Funderar över varför mina signalsubstanser inte sänder lyckoskutt genom hela huvudet på mig, kan man skicka in lite nytt sånt i skallen på mig?

Jag är så klängig just nu, vill kramas hela tiden, bara ligga i knäet och bli klappad på huvudet. Sova och bli hållen om jämt.

Det är lite jobbigt. Det får alla de jag tycker så mycket om lida för, att det är kaos i irrgångarna. Dags att ta tag i hjärnan, ruska om den och tala om hur dumt den beter sig.

Berätta en saga för mig. En om lyckliga slut. En där man lever för evigt och bara är glad jämt.


Kram alla ni där ute!!! Återkommer snart, på bättre humör!

Av Lotta - 25 juli 2013 15:16

Jag har jobbat en del nu i sommar, trots att jag egentligen är ledig. Eller jobbat förresten, idag glassade jag mest runt och lekte med djuren: snappern har fått nytt och fräscht i sitt kar, jag tömde ett terrarium på vatten eftersom ingen bor där ändå, fixade ett skådeterrarium i butiken..... Ni ser, det är knappt ett jobb, jag ägnar mig åt mitt intresse på arbetstid :-)

Killarna har spelat på radioapan i köket medan jag har fixat, och skött sig så himla bra! De tycker nog att datorn är en riktigt bra uppfinning :-)

Nu ligger jag i stolen under ett träd, solar benen och bara softar, om en stund ska jag starta en ny låda med syrseavel men det får bli några minuter till i liggläge!

Ha det gott alla!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards