Alla inlägg under november 2013

Av Lotta - 30 november 2013 22:09

Mannen i mitt liv har bestämt sig för att det är friskt att sova med öppet fönster. 6 grader plus i sovrummet blev resultatet ikväll.

Han sover iallafall nära. Det är en, och kanske enda, fördelen med 6 GRADER !!!!!!!! i sovrummet. Ni fattar att menshäxan grinar lite illa va??

Hur som, måste visa bild på maten från idag:

Lamm i gryta

Det fantastiska gula riset:

Och så hö på burk:, enligt Mohammed är det här bra för hälsan, man kokar upp vatten, i med gräset, låt koka några minuter. Sila bort det nu blöta höet, ta i honung, ta en Alvedon och drick upp teet.
Nästa dag = frisk :-)
Det ser ut som något man ska röka på, luktar och smakar hö, och det som blev kvar i kastrullen ser geggigt ut....

Nåja. Återstår att se hur Fina mår imorgon, han fick en rejäl dos av det :-)

Nu ska jag sova
Kram

Av Lotta - 30 november 2013 18:28

Det var en intensiv dag igen, mycket folk i butiken och mycket att göra!

Mohammed kom in idag, han hade lagat mat till oss - en fantastisk lammgryta med lök, paprika och morot. Till det fick vi ett underbart gult ris som bara det fick tungan att krulla sig av matglädje:-)

Nu har vi låst butiken, handlat inför morgondagen -då vi har besök av en författare, öser på med kampanjen och firar första advent!

Jag kommer försöka fota lite imorgon så ni med får se hur fint vi har det:-)

Jag är för övrigt just utnämnd till skyltningsansvarig - lite sådär i förbifarten - grattis till mig, eller hur :-)
Det ser bra ut i mitt cv :-)

Av Lotta - 29 november 2013 22:44

Idag åkte prinsarna till Knivsta, de ska vara där över helgen.

Jag passade på att ta med ett par kedjesnokar upp, bytte mot några jäkligt snygga geckos :-)
Lite vilda men de är snygga satan iallafall :-)

Många mil blev det, typ dryga 40..... Så tanten är trött och ska sova nu

Kram

Av Lotta - 29 november 2013 07:17

Det hänger kvar sen igår, det trista.

Idag blir det fullt ös medvetslös på morgonen, och förmiddagen. Sen skiter jag i det och hämtar mina prinsar, de ska få åka till farmor och farfar över helgen :-)
Ska försöka ta en runda inne i Uppsala med, kanske fika på mitt favoritställe. Det behövs inför nästa etapp, 4 mil norr om Uppsala ska jag leverera frysfoder och ormar, samt hämta några ödlor.

Sen hem, och ikväll ska jag självdö lite tror jag. Musik i lurarna, och sooooova!

Ha en bättre dag än jag
Kram

Av Lotta - 28 november 2013 21:46

I morse försökte jag övertala minsta prinsen att låta skolfotografen ta kort på honom. Det gick inte. Sågande är "oförevigad" i år.
Nåja, det går att ta kort hemma och förstora med.

På jobbet gick det toppen idag med, om än med visst stresspåslag. Bra resultat och toppenjobb!
Ikväll blev klockan åtta innan vi kom hem!! Men en hel del fick vi ordning på:-)
Jag har haft besök av några av Mona favoritkunder med, de tog med min discoskalle hem :-)

Kvällen slutade lite trist, men nu ska det sovas och så kör vi imorgon igen!
Jobba till 12, hämta finaste prinsarna och sen susa upp mot Knivsta. Ska ha med kedjesnokarna med, de ska bytas mot mindre bitglada ödlor :-)
( säger hon som blev biten av en ödla så det gick hål imorse!)

Sov gott
Kram

Av Lotta - 27 november 2013 20:42

Idag var det ..... intensivt....

Lång arbetsdag, med mycket folk, mycket varor och mycket att göra. Bra resultat blev det, det är värt den stress jag stundtals kände.

När jag kom hem var jag efterlängtad av hela familjen:-), kvällsmat och lite tårta blev det för oss. Läsa lite för kidsen, kramas och den blev det godnatt för dem och en dusch för skitiga mamman.

Nu är det sängdags, tidigt och jävligt mycket pensionärsvarning på det.....

Min telefon har förresten jävligt nära till skroten. ALLA mina kontakter har tappat namnet i samtalslistan, hela telefonboken är raderad, det känns sådär faktiskt. Får bli en tur till telenor i morgon.

Nu sova. Telefon på laddning, värmefilt inkopplad, tanten avkopplad.

Natt
Kram

Av Lotta - 27 november 2013 07:38

Morgonen är bra, alla är klara utom jag. Sånt sitter jag på toa, borstar tänderna och bloggar.....

Idag börjar vi sent, Daniels skola börjar åtta, det är skönt med en halvtimme extra på morginkvisten!


Jobba idag, med Jörgen och Irina:-)

Kram

Av Lotta - 26 november 2013 19:03

Det där lät deprimerande, men idag är det en fråga jag ställer mig. Jag är lite tagen av livet idag, hur fort saker kan hända och vilka oväntade vändningar livet tar när vi minst anar det.

Vi har haft häcken full på jobbet, bokstavligen. Jobbat som tokar och burit TONVIS av kattsand - tanten kommer sova gott om en stund. Det har varit bra att ha så mycket, då tankarna snurrar vilt i skallen.....

Två besök i butiken är speciella idag, först kom en alldeles ny vän in och hon hade en skitdag rent ut sagt, hennes liv tog en tragisk och jäkligt ledsam vändning imorse. Jag grät en skvätt för hennes skull idag, det som hänt är så jäkla orättvist :-(

Det andra besökte lyfte mina mungipor högt i det blå - en nätvän kom och sa hej! Det blir en kopp Java nästa gång, idag blev det kort och intensivt! Jag har sett fram emot att få träffa just den här kvinnan, hon är en förebild för mig, så att hon dök upp var extremt kul!

Nu ska jag hem till familjen, det var en lång dag....

Kram

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards