Alla inlägg under november 2013

Av Lotta - 6 november 2013 23:46

All fisk är på plats, all sand och grus med, mycket av det andra är också omhändertaget :-)
Bra kväll, och inte allt försent heller.

När vi kom hem möttes jag av en ilsken Ludvig, han var blöt och VÄGRADE byta kalsonger..... I själva verket var han ledsen och hade lite kaos i känslolivet. Det redde sig med en stund i mammas knä:-)

Nu sova!
Kram

Av Lotta - 6 november 2013 19:19

Det kom massor av allt möjligt idag: fisk, grus, sand, växter, mat, burar, bon och miljoooooner mer saker!!

Kolla bara:

Vi har lite att pussla med inatt :-)

Av Lotta - 6 november 2013 17:21

Vi var ute med Stollan. Vilken orolig energi hon hade i kroppen!
Dags att sätta sig på henne och låta henne jobba ur sig lite.
På hemvägen kom en bil ikapp oss och inte fan tänkte hon sakta ner.... Det slutade med en tonåring i dikeskanten, en hysterisk häst och en förbannad tant som ville klappa till vissa bilförare. Idiot.

Nu är bästa Amanda hemma med prinsarna och vi vuxna på väg mot stan för att skola in fisk som kommit till butiken:-)

Av Lotta - 6 november 2013 15:23

Vi är lediga idag. Så vi har jobbat lite i Hallsberg :-), sen var jag på studiebesök i en annan butik :-)

Nu ska prinsarna hem, hämta Amanda och ut med Stollan står på tapeten med..... Ska bli roligt det med!

Kram

Av Lotta - 6 november 2013 10:37

Vi är lediga idag, så efter att kidsen åkt till skola och dagis har vi tagit en lugn vuxenmorgon: badat, eldat lite i brasan och ätit frukost.

Nu är det dags att ta ut hundarna, och sen ska vi åka till Hallsberg en sväng, över fm och lunch.
Och röja ur min kärra kanske :-)

Kram

Av Lotta - 5 november 2013 22:06

Jag ligger och lyssnar på Finas andetag.
Precis nyss var jag uppe hos prinsarna och lyssnade på deras andetag.
Det är fint när familjen sover.

Nu ska jag också sova
Kram

Av Lotta - 5 november 2013 20:26

Var just ute med jyckarna, det blev ett par töntkort av det

Nu är det tv en liten stund, sen ska jag nog faktiskt sticka lite. Eller skriva kanske

Kram

Av Lotta - 5 november 2013 16:16

Jag har landat hemma nu, prinsarna är på plats och sängen lockade så jag slängde ner kroppen där.

Mannen ligger också, han är sjuk fortfarande kraken. Envis också.

Ska vila lite nu, sen ska jag nog laga lite mat till småttingarna och försöka äta lite jag med. Det har blivit lite si och så med det på sista tiden....


Imorgon är tanten ledig, det ska bli skönt. Ska nog försöka umgås med folk :-), och röja lite hemma.

Nu vila, ta hand om varandra
Kram

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards