Alla inlägg under november 2013

Av Lotta - 16 november 2013 00:21

Jag har både det ena och det andra med mig i livet.

Glädje finns det gott om: min fina familj, ett kul jobb, mina djur, att jag bor så bra, alla mina fina vänner.
Sorg finns det också gott om: barnens far och min kärlek dog, jag har haft en tuff uppväxt, en hel del förluster av både människor och djur.

Ikväll fick jag en rejäl glädjepuff, middag med jobbet, och allra bästa Senad. Maten var fantastisk, sällskapet underbart och miljön skön. Det gör så mycket för själen, att få en sådan puff, när man inte mår helt väl.
Igår och idag har jag ifrågasatt mina val rätt rejält. Att vara ledsen varje morgon är varken sunt eller okej, imorse lade sig en hel del av känslan, men jag känner mig fortfarande otillräcklig och ibland ganska oduglig.

Så glädjepuffar är SÅÅ välkomna, de hjälper mig att fokusera på det som är viktigt.

Godnatt och sov gott
Kram

Av Lotta - 15 november 2013 19:05

Daniel sover över hos Pontus idag, mitt i stan bor han :-)
Han var lite sciddish men såg fram emot det iallafall

Ludvig är med Amanda och Oskar Och har fredagsmys :-)

Vi vuxna är på väg mot väster i stan, middag med Senad står på schemat!

Av Lotta - 15 november 2013 08:16

Idag startade dagen bra, Daniel galopperade in på skolan som vanligt, och Ludvig var varken arg eller ledsen :-). Tvärtom, han satt i soffan och läste önskelista med sina kompisar när jag gick! Skönt!

Snart är det dags för kalas för mr 5åring, han ska bjuda "EmmyB", hon heter emily och det är hans tjej <3
Sen ska nog axel bjudas med tror vi, han vill inte bjuda för många sa han igår.

Nu är det jobb igen, har en del att göra som inte hanns med igår.

Var snäll mot er
Kram

Av Lotta - 14 november 2013 22:32

Nu ska tanten sova, har kramat min familj och sett en stund på tv.

Sov gott alla
Kram

Av Lotta - 14 november 2013 18:33

Idag blev en lååång dag, den var ledig egentligen men det ändrades lite :-)
Jag har fått jobba för min lön idag, det har varit så roligt nu på eftermiddagen!

Nu handla och sen hem till trollen och Fina <3

Av Lotta - 14 november 2013 08:18

Men lämningen var skit, eller egentligen inte, men det känns skit nu.

Jobba lite nu då, flytta pirayor och mata ormarna står på mitt schema

Av Lotta - 14 november 2013 06:37

Har varit vaken en hel del i natt, tankarna for fram och tillbaka som skållade råttor. Inget att dela med sig av men de var rätt konstiga.

Huvudvärk när man Vaknar, torr i munnen. Bra början. Jag har just kramat på Fina som gav sig iväg till jobbet nu, det lättar massor.
Om en stund ska jag väcka prinsarna och se till att de kommer igång. Daniel ska till skolan och Ludvig ska få hela dagen med mamman.

Ta hand om er
Kram

Av Lotta - 13 november 2013 22:34

Dagen var lite slö, kvällen spenderade jag på jobbet då vi fick fisk från Tjeckien idag :-)


Killarna mår fint, inget kräks alls! Tack och lov!

Nu sova
Kram

Hamnade bakom fina Porschejeepen förut förresten, den är rätt fet:

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards