Alla inlägg under november 2013

Av Lotta - 13 november 2013 10:42

Idag har jag suttit i telefonen med en del olika folk som jag inte alls vill prata med egentligen. Och visst fan gäller det skit också.... Ett inkassohot på över 10000 spänn, för magasineringen. Och det är inte så att jag skitit i att betala, det är den som betalat innan som "glömt" (?) att se till att räkningarna kommer till mig..... Och ingen jag pratat verkar vilja ha med det att göra.... Jäkligt trist och det sänkte min nivå rätt rejält....

Nu ska det tömmas, mycket. Så tar jag hem det lilla som ska sparas till loftet, resten kastar/säljer vi tror jag bestämt. 



Städar vidare nu, det kanske får mig att sluta grina så förbannat.


Kram

Av Lotta - 13 november 2013 10:01

Väckte kidsen, och några minuter in på dagen kräktes Daniel.... Det var till att vara hemma idag då.
Nu har han ätit frukost så vi får se om det stannar i lilla magen. Hoppas det.

Tog en runda på ängen idag med, det var längesen. Den håller på att vinterbona, det är vackert ute nu:

Tror bestämt att rabarbern är färdig för året med:



Ta hand om er nu, själv ska jag borsta tänderna, sätta på lite musik och försöka ta tag i en del eftersatta områden här hemma!

Kram

Av Lotta - 12 november 2013 23:53

Vi har varit inne i stan och ätit middag på Clarion hotell, tillsammans med Eva och Micke. Mycket trevligt och intressant!
Vi har avhandlat allt mellan himmel och jord, från bilolyckor till kundbemötande, och allt som kan tänkas finnas däremellan!

Som sagt, en mycket trevlig och intressant kväll:-)

Nu sooooova!
Kram

Av Lotta - 12 november 2013 18:47

Det var en tonåring som fyllde idag, så jag har varit där och fikat :-)
Det var GOTT med kaffe och tårta vill jag lova!!

Kramades med mina fina killar innan det var avfärd mot stan, de ser på tv med Amanda ikväll. Och så är storebrorsan hemma med = LYCKA! De gillar sina stora syskon, mina prinsar:-)

Vi är in till stan igen, nu är det finmiddag på hotellet, ska bli skönt att äta utan att behöva diska, det är man inte så bortskämd med.

Kram på er så länge!

Av Lotta - 12 november 2013 14:17

Det är rätt nice det med, just idag ska det bli väldigt skönt att hämta upp killarna - Ludvig blir nog glad att få komma hem tidigt med tanke på hans tråkiga morgon.

Vet inte riktigt vad som är fel. Men han är ostadig, den minsta prinsen.
Nu ska vi iallafall hämta killarna, kramas ordentligt och bara vara mysiga med varandra.

Kram

Av Lotta - 12 november 2013 07:52

Ludvig är arg idag, jättearg. Så att lämna på dagis var en total mardröm, med en MYCKET ledsen och arg Ludvig och en väldigt upprörd och ledsen mamma. Hoppas det blir bättre snart, de skulle visst på teater idag och det brukar han tycka om.

Daniel trillade in på skolan, glad som en lärka, iallafall. Det är skönt det.

Nu jobbet. Det finns att göra, det är skönt, då kan man fylla dagen utan att behöva tänka och känna så förbannat.

Ta hand om er
Kram

Av Lotta - 11 november 2013 20:59

 Vi har varit med i en skyltningstävling, där temat var Rosa Bandet. Under hela oktober fick vår skyltning sitta uppe, och under hela oktober kunde man också stöda Rosa Bandet genom att köpa av de produkter vi skyltade med. Det var otroligt roligt att skylta med dessa produkter, och att släppa lös fantasin på bordet och i fönstret!


På podiet blev det så här:


   


I fönstret blev det så:

      


Det var som sagt väldigt roligt att skylta just Rosa Bandet, och att vi sen vann hela tävlingen var ju en rejäl bonus!!







Av Lotta - 11 november 2013 10:18

Jag kallade min bloggvärlden kaffemammans, och det finns en anledning till det. Kaffe är som mitt livselixir, det som gör att jag vaknar om dagarna :-)
Det är gott med, särskilt när man får tag på ett kaffe som är gjort med omsorg och inte bara med prislappen i sikte.

Nu jobba igen, till ett håller vi igång idag, sen nästan 40 mil i bil......

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards