Alla inlägg under december 2013

Av Lotta - 24 december 2013 12:14

Eller iallafall lite önskan om god jul till er alla!

Av Lotta - 19 december 2013 23:08

Jag har bloggat lite dåligt några dagar nu, dels är det mycket lite allmänt, men det är också lite konstigt. Vi var uppe med prinsarna till farföräldrarna idag, jul nummer två utan deras far och jul nummer två utan dem hemma.

Mitt i det är det också jul nummer två med Fina, och mitt nya liv. Det är hoppfullt, och jag tror verkligen att nästa år blir riktigt bra!


Nu ska vi faktiskt jobba lite, och sedan sova. Det är kampanj i helgen, och dessutom bara några dagar kvar till julafton, så det lär bli att göra!

Sov gott!!

Av Lotta - 17 december 2013 07:23

Morgonen startade väldigt bra och var bra ända till jag gick in i reptilrummet..... Ett av skäggagamäggen hade kläckts men den hade svårt att komma ut och satt fast. Får se om den tar sig.
4 jävla majsormar var på vift med, två hittade jag direkt eftersom de inte gömt sig så särskilt väl..... De andra två ligger säkert varmt och skönt nånstans.

Nu jobbet.

Av Lotta - 16 december 2013 07:36

Morgonen har flutit på, med bara bra stunder :-)
Killarna vaknade i tid, och hann till och med spela lite. Alla tänder är borstade, hår tvättat, kläder på. Killarna är på plats och vi har hunnit hämta tonårsdottern som försovit sig och nu är vi snart på jobbet :-)

I morse berättade Ludvig att han är en stor kille, och att vi hädanefter kan kalla honom STORA rosa mannen och inte bara rosa mannen. Om man glömmer får vi kalla honom Ludvig med :-)

För övrigt är det jävligt mörkt ute så här dags. Lite snö gör inget nu.

Ta hand om er
Kram

Av Lotta - 15 december 2013 21:51

Lyssnar på Lisa Nilsson, när hon sjunger handens fem fingrar. En låt jag lyssnade mycket på när killarna var riktigt små. Jag tänkte ofta att det var just så, att jag kunde skydda prinsarna.....


Idag har Ludvig blivit fem år:

Han pratar inte ofta om pappa, men ikväll berättade han om sin pappa.
Han är en stabil kille, han tar det mesta med en viss ro, men han var lite trött och ledsen när han skulle sova. Först saknade han pappa och sen saknade han fina Ida som var hos oss idag. Sen gav han mig en kram, en puss och sen lade han sig i sängen och somnade som vanligt på fem minuter. Min fina minsta prins!

Nu ska jag sticka lite. Sen blir det sängen för min del

Kram på er

Av Lotta - 15 december 2013 10:31

Jag klippte granris när jag var ute med jyckarna, det blev fint:



Idag fyller minsta prinsen 5 år, tänk vad fort tiden rinner iväg, det var ju alldeles nyss jag vinkade till Daniel och åkte med taxin till bb. Han var stor det lilla livet, så det var en tuff förmiddag innan killen som visade sig vara störst på förlossningen behagade titta ut!
Men nu är han som sagt fem år, fortfarande lika stadig och bestämd som då :-). Några paket är öppnade, men just nu är de inne i spelet så det är lugnt hemma. Jag passar på att pynta och städa lite, Fina jobbar så fikar gör vi i eftermiddag:-)

Ha en bra söndag nu alla
Kram

Av Lotta - 14 december 2013 21:20

Jag hämtade nya små vänner idag
Bebisen:

Mammaorm:

Pappaorm




Övriga dagen gick ju den med, Daniel var på kalas hos en klasskompis, Ludvig har varit hemma med oss.
Jag hann in till bästa Åsa med, som fick knåda loss lite spända muskler i mina största områden. Inget ont - WOW!! Hon är bra min fina vän!

Nu ska vi se Troja
Kram

Av Lotta - 13 december 2013 21:28

Idag kunde ha börjat bätrte, vi försov oss så vi missade Ludvigs luciafirande:-( Så jäkla dåligt.


Sen har väl dagen rullat på, men bra kan man väl knappast kallad en, det var mera ner än upp. Nu är den slut iallafall, kilalrna har haft mys vid sin tv och ligger nu i sina sängar. Fina ser på Star trek och jag ska stica lite innan jag somnar. Hoppas på bättre dag imorgon.


Kram  

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards