Alla inlägg under december 2013

Av Lotta - 6 december 2013 09:12

Tror att huset blåser bort snart, det blåser så in i helvete....
Om det bara kunde snöa ordentligt, och sluta blåsa så! Det är trist när det är så isande kallt.

Min frukost idag var trevlig, kidsen åkte till skolan och jag åkte hem igen. Ingen ide att åka till jobbet, halv tio ska jag vara på skolan igen. Så det blev långfrukost i vardagsrummet, med en jättestor kopp the :-). Lyssnar på en bok samtidigt, Lyckliga gatan blev valet. Jättebra faktiskt, ska lyssna klart på den i eftermiddag tänkte jag.

Nu ska jag stänga ner allt, gå på toa och åka till skolan. Sen dags för jobb några timmar:-), kampanj idag!

Kram

Av Lotta - 6 december 2013 07:02

En minusgrad ute, några få plus inne. Mannen öppnar fönstret varje kväll, så det är rätt svalt på morgonen. Häromkvällen hade vi 6 plusgrader i sovrummet..... Jag är glad för min värmefilt kan jag ju säga :-)

Idag är det utvecklingssamtal för kaptenen, ska bli intressant att se hur han utvecklas:-)

Nu ska jag pallra upp min sorgliga rumpa ur sängen och fixa frukost, få ut hundarna och värma bilen lite. Glad för dieselvärmaren idag!

Kram

Av Lotta - 5 december 2013 22:41

Min önskelista till tomten blev inte komplett.... Fina kom hem
Och talade om att jag önskar mig en diskmaskin. Så nu vet tomten det - en torktumlare och en diskmaskin vill jag visst ha!!

Nu - nu ska här sovas sju kvart i timmen!!

Av Lotta - 5 december 2013 22:36

Nja, jag är trött, men en puss ska han få innan jag somnar. Tröööööött quinna det här.

Sov gott
Kram

Av Lotta - 5 december 2013 18:02

Veden är inne för flera dagar, det är hyfsat städat både här och där, kidsen åt just upp närmare 30 plättar och snart är det kvällsdags.

Jag är tröttare än någonsin, men är nöjd med att ha orkat fixa det jag gjort. Ska slänga upp ett par gardiner nu, och kanske se till att tvätten kommer in för det har jag inte riktigt fått klart......

Tog en fin bild i morse

Köpte kläder till alioth idag, de får jag levererat av bästa Annika till jobbet på lördag :-)
Han kommer bli jättefin!

Nu ska jag resa på mig innan jag somnar där jag sitter.....

Kram

Av Lotta - 5 december 2013 11:55

Ja, det kanske kan vara bra om "tomten" vet vad jag önskar mig, utifallatt han kommer förbi?

Inte för att jag förväntar mig så mycket, men jag har några saker jag vill ha


  • en jäkligt god ekonomi, av en hel massa anledningar
  • bra väder, också av en hel massa anledningar. Det är bra både privat och i jobbet
  • bra hälsa, jag har varit lite knackig ett tag och märker hur dåligt min kropp funkar så det vore fint med lite bättre på den fronten


Ja, det var väl det :-)

Om jag ska vara seriös med då, eller det var jag ju, men en riktig lista har jag med. Inte så lång, jag önskar mig egentligen bara en sak. 


  • En torktumlare!

 

SNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLA tomten - ge mig en torktumlare!

Av Lotta - 5 december 2013 10:42

Idag är jag hemma, har jobbat tio dagar i sträck så det behövdes :-)

Har ägnat förmiddagen åt att slappa, men nu ska jag se till att det blir lite ordning här. Elda upp lite värme, spela musik och plocka undan lite i stallet.

Sen hämta killarna, och bara njuta av LEEEEEEEDIGT:-)

Kram på er!

Av Lotta - 4 december 2013 19:24

Idag har prinsarna varit med oss på jobbet, det är rätt intressant faktiskt. Men när mamman har varit vaken sedan 4 imorse är tålamodet på absoluta nollpunkten, så nu äts det korv på Citygross och sen är det natt för oss....

Kram

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards