Alla inlägg under januari 2014

Av Lotta - 31 januari 2014 21:23

Sjuka djur, trasiga kylskåp, snurr på jobbet, lunginflammation och för att toppa det hela - urinvägsinfektion.

Nu blir det kurera av:

Lite brasa kanske kan passa med, tända den då:

[Bild]

Killarna äter godis och ser på film, vi gör det här:

[Bild]

Tittar sött på varandra och sover om en kvart!

Ha det toppen hörni!
Kram

Av Lotta - 30 januari 2014 17:55

Jag har verkligen inte orkat blogga, har ju varit sjuk och så har jag visst hamnat i någon slags svacka mentalt. det går upp och det går ner......


Men hur som, vardagen ramlar på, med jobb, skola, dagis och allt annat som tillhör livet. PÅ dagis går just nu både vanliga influensan och magflunsa.... Det känns som en hit, vi som just varit hemma liksom, vi håller tumamrna för att slippa och använder sprit på händerna....


Jag ska försöka komma igång och blogga igen, lite mer än nu i år iallafall. Hoppas ni alla mår väl!

Kram

Av Lotta - 14 januari 2014 19:06

Egentligen behövs inte någon förklaring, men jag vill gärna hur det varit några veckor.

Vi firade jul två dagar, den 24 hemma på förmiddagen och hos Finas syster med familj på eftermiddagen.
25 packade vi in ossibilen igen, den här gången rullade vi mot Knivsta och julfirande med killarna och deras farföräldrar och farbror. Killarna åkte redan den 19, så det blev några mil.

Sedan jobbade vi, fram till nyår, på nyårsafton stängde vi 16, för att sedan sikta Pålsboda för att fira nyår med vänner.

Nånstans i mellandagarna upptäckte vi att musjävlarna levt loppan hemma i köket ett tag. Bakom båda skåpen, i utrymmet för kondensator och sånt, där låg det säkert 5 kg Acana hundmat inpackat. Kylen gick så klart åt helvete. Frysen lever väl på hoppet.
Så nu har vi mindre pengar på kontot, ny kyl, ny frys och musskitlukten har ganska precis försvunnit.

Vi har också sån väldans 'tur' att avloppet i tvättstugan började lukta skunk...... Har vi tur är det 'bara' själva avloppet som behöver en liten städning. Det är en liten spännande bubbla runt avloppet.......

Båda avloppen i stall och garage har också stökat för oss, mycket vatten var det på golvet.

Det tråkigaste är dock att Kompis nu inte går med oss ut. Han har varit skruttig ett tag och nu i början på månaden blev han akut dålig en lördagsmorgon, så vi fick hjälpa honom över regnbågsbron där mina bredkäftade staffebrudar väntade på honom. Björndödaren har inte ont nu, och han ser perfekt, dessutom är han så stor som han tror han är.

En hel del kul har ju också förstås hänt, vi har haft trevligt besök i helgen, fått umgås med trevliga vänner, ätit gott och haft några dagar ledigt.

Just nu är det så där, jag hämtar mig efter 4 dagar med 40 graders feber. Sjukvården tröstade mig med att det nog är över om nån vecka, om det är influensan. En vän trodde lunginflammation (med tanke på hur jag hostat sedan före jul), sedan gick det bara över på ett par timmar igår. Från 40 till 36,8 på så kort tid, det var nästan lika jobbigt det.....
Nu är det inte riktigt sant att jag är fri från feber, för den kommer och går, dock inte så högt. Men det är skitjobbigt när jag vaknar mitt i natten och fryser en timme, för att sedan svettas resten av natten....

Så, det var lite om livet, lite bilder från tiden med då

Och sist, en saknad Kompis

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards