Alla inlägg under september 2012

Av Lotta - 30 september 2012 22:11

Ikväll satt jag med en kasse som jag inte sett på länge, plockade lite bland det som låg i. När jag hittade födelsedagskort och såg Fredriks handstil möttes min själ av minnen, massor av minnen. Jisses vad jag saknar denna man, han printade in ett avtryck i mitt inre som inte går att bortse från. Han steg rakt in och kommer aldrig kliva ut, hans själ finns i mig och en vacker dag ses vi igen. 



Mitt liv går vidare, och idag har jag ett bra liv, även om vissa dagar och kvällar bjuder på lite mer motstånd än andra. 




Av Lotta - 30 september 2012 21:35

Jag är så nöjd, skorna har sin plats, kläder sin och alla hästsaker är där de ska! Nu törs man ta in folk i huset igen!



För övrigt lackade jag ur på kattlådan idag, sanden är ÄCKLIG trots städning tre gånge rom dagen!!! Fan, skitsand. Så jag bytte till Best Friend Fresh and Easy, ser ut som vitt grus, som jag har på min grusgång... Men den ska få en chans, den andra ska ut i skogen nu!





Av Lotta - 30 september 2012 11:03

Nu syns det, det är klart snart!


Vid det gröna draperiet ska jag skärma av, dels blir det ett skrivbord på hitsidan så jag slipper sitta vid köksbordet jämt, dels en avgränsning för jyckarna när jag inte är hemma. Då drar jag för draperi och kompostgaller, de får hallen att vara i och resterande huset får vara ifred för tuggande och kissande hundar. De är sällan hemma ensamma, men de få gånger det händer så kissar Alioth på nån matta och Ruby äter mjukdjur i barnens rum.....


Jaja, till bilderna då :-)




Det är här det ska skärmas av, skrivbord på hitsidan och ett smyckesbord på andra sidan



Hundarnas soffa



Av Lotta - 30 september 2012 09:54

Nu börjar det bli en viss ordning i hallen, jag gillar faktiskt ordning även man ibland kan tro det omvända :-)




Klädhörnan





Jag är väldigt nöjd med skolösningen faktiskt!

Av Lotta - 28 september 2012 08:23

Ja, precis så är det, det öser så mycket att åkrarna nu ser ut som små sjöar! Jag är inte avundsjuk på bönderna som ska hantera allt detta regn på marken.....


Jag har handlat färg till en hylla som ska upp i hallen, som ni såg i förra inlägget är min hall FANTASTISKT rörig och stökig. I den ska jag få plats med vanliga hallsaker - typ kläder och skor, lite stallsaker och så ett kontor av det lite mindre slaget. Jag har ett litet skrivbord som ska ställas där, mitt smyckesbord ska också få plats. En liten soffa och så hyllor med, skohylla och två garderober..... Ja ni, det lär ju ta en stund, men jag räknar med att bli klar med hallen i helgen. 




I stallet är det lösdriften som ska fixas nu, fick hem massor av strö häromdagen, en pall torv och två pallar pappersströ. I helgen kommer två rullar halm med, det blir torv i botten i uteboxarna och halm uppepå. Inne  i stallet blir det pappersströ för hela slanten. Lite nya trösklar ska det bli med, så ströet stannar där det hör hemma.

Det räknar jag med att bli klar med i helgen med. Nästa vecka blir det sadelkammaren som ska få omsorg, det börjar bli trångt i hallen med alla sadlar och träns.......




Av Lotta - 25 september 2012 14:08

Jag har haft mycket med livet så bloggen har fått stå åt sidan.

Jag har varit seg och sliten ett tag, minnet sviktar och kroppen känns inte alls på topp. Idag blev det en tur till vårdcentralen, lite antibiotika till ögonen och ett MMT blev det idag. Nästa vecka blir det blodprov och lite mer undersökningar för att utreda min undermåliga hälsa.

Annars rullar det på här, det blir fint i huset, lite i taget. Projektet just nu är att få hallen riktigt funktionell, och tvätt stugan.

Lite bilder med då!

Av Lotta - 18 september 2012 09:10

Imorse vaknade jag kl halv sju, tände i pannan och satte på kaffet. Medan det kokade upp startade jag målning av lager två på Café 69, vilken är färgen på övriga väggar i sovrummet.


Nu är det klart, jag har druckit mina koppar kaffe, och fått lite romantik och datortid. Elvis sjunger i burken och kidsen är klädda. Jag ska bara ut och säga godmorgon till pållarna, sen ska jag och kidsen till Parkleken i Örebro.



Igår köpte jag en ny häst, Ipren, en shettishingst till barnen. Passade på att handla lite nya saker till hästarna med, en kompis kommer ställa sin halvbloding här och ville göra sig av med alla saker. Så nu har jag ALLDELES för mycket saker :-) Hoppsan liksom!


Beställde verkstadstid till bilen med, nu ska den få drag och reg.besiktigas, sen ska jag bara hitta en transport så är jag självgående där med. Ska bli skönt att klara sig helt själv.




Av Lotta - 15 september 2012 10:06

Nu är väggarna spacklade och klara, giraffen och jag kom överens ;-)

Ska slänga på den vita färgen nu, så får det torka över dagen. Ikväll kommer den ena väggen få färgen "kakao" på sig, och de andra ska få en ljusare nyans när jag väl kommit på vilken :-)

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards