Alla inlägg den 11 september 2012

Av Lotta - 11 september 2012 19:39

 

Mina barn är inte bara väldigt sociala och talbara, de är konstnärliga med!
Kolla bara.

Av Lotta - 11 september 2012 14:58

Mina barn skulle inte börja på dagis. De skulle vara hemma till det var dags för 6årsverksamhet. Och jag skulle ta emot dagbarn i hemmet. Min sambo skulle jobba borta i veckorna och ägna sig åt barnen på heltid under fred - söndag.



Tänk vad annorlunda livet ville med oss.


Mina barn börjar dagis nästa vecka, de har haft en veckas inskolning och är nu inne på vecka två. Daniel har redan acklimatiserat sig väldigt väl och har skaffat sig nya kompisar, han leker inte bredvid utan I leken redan. Enligt personalen är det väldigt snabbt och väldigt bra :-) Men jag är inte förvånad, han är ett barn av ädla själar - mig och Fredrik. Vi är ju inte direkt blyga eller svåranpassade någon av oss.

Ludvig har också anpassat sig, men leker mycket själv och är ganska beroende av att jag är där. Mest för att kunna testa mig och de gränser vi har tror jag. Imorgon ska vi prova att ta ut honom med personalen utan mig, hans avdelning ska på utflykt och meningen var att jag skulle med, men i samråd med hans kontaktperson bestämde vi att jag får lov att släppa lite mer nu.



I örvigt flyter livet på, vi tar en dag i taget fortfarande, det är skönt att inte planera för mycket.


Jag träffade en studiekamrat igår, från högskoletiden. Det var kul att se henne, och jag hoppas vi syns snart igen. vi stod mitt i handling och packning av varor, det var lite bråttom, så vi hann mest bara komma på vem vi var och säga hej. Men Frövi är litet så vi lär ses igen.

Det mötet ledde dock till att jag ringde kommunen och pratade jobb, dagrehab ska visst omorganiseras i Lindesberg och eftersom jag gillar dagrehab så tänkte jag till och kom på att jag kan ju lämna mitt namn iallafall. 

Skulle vara lite intressant att testa det med, hitills har jag ju mest jobbat ute på områden och haft hjälpmedelsutprovning som huvudsaklig syssla.



Och snart kommer mina kissekatter hem! Ska bli så skönt att ha alla familjemedlemmar på samma plats! De längtar ut, och jag vill ha hem dem:-)



Idag ska jag inte göra mycket mer, har diskat och hängt tvätt ute, det är fantastiskt vad fort det torkar ute när det blåser och solen skiner!








Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards