Alla inlägg den 12 september 2012

Av Lotta - 12 september 2012 12:38

Jag sitter just nu och planerar grishagen, fast jag borde ta tag i sovrummets tillblivelse..... Det känns dock lite tungt nu så grishagen lockade:-)



Det blir bra, ska konvertera en del av hästhagen till grishage, och lägga till lite outnyttjad mark där de ska få ha sin badplats.  Sen ska de få gräva upp det som nästa höst ska få bli köksträdgård, det ska grävas upp och planteras buskar och träd där. Troligen blir det potatisland med, så det ska förebredas för år 2014. Lååång planering men jag räknar ju med att bo här lång tid med så.....



Idag har vi varit på dagis igen, Ludvig lämnade jag bara in och sade hejdå, efter gårdagen har vi som tidigare skrivet bestämt att jag håller mig undan. Det hade gått så bra, en MYCKET GLAD Ludvig kom springandes när jag hämtade honom! Han pratade om skogen, utflykt och kompisar om vartannat :-) Så han var helt klart nöjd.

Daniel hade en tuff dag idag, så jag är glad att det gick att vara med. Troligen hade han väldigt höga förväntningar inför dagen, då gårdagen gick så väldigt bra. Men det var inga problem, han kramades lite och om jag bara fanns tillgänglig så lekte han så bra, och när dte var dags att åka hem var det inte alls aktuellt tyckte han. Skönt att det vände så fort, bakslag får man ju visserligen räkna med, men det är inte roligt att se sin 5åring i tårar för att han inte hittar en kompis att leka med. När vi skulle hem kramade han sina nya kompisar och sade "syns imorgon" så dagisdagen slutade väldigt bra.



Eftermiddagen ska jag spendera i stan, behöver hämta lite kläder, handla och träffa lite folk. Avmaska kissekatterna med, bör väl göras.


På tal om katter ska jag bli med fler missar, Bengalerna ska få komma ut 23/9, och den 24 hämtar jag en vuxen bondkatt som behöver nytt hem. Sen har jag anmält mitt intresse för en svartvit kattunge :-) Det är ju 4 ha som ska jagas av här, och Bengalerna jagar ju inte så superbra i dagsläget, så de behöver lite positiv inverkan :-) Katterna kommer vara kastrerade allihopa, vill inte ha hanar springandes överallt, och fler ungar behövs inte i världen heller..... 


Jsut det, fick tag på havrehalm med, jag ringde på an annons på blocket och han hade kvar som jag kunde få köpa. Det bästa var att han är min granne :-) Så han kör hem det efter sköärden! Toppen liksom!


Ibland är livet bara så gott, och jag är så himla priviligerad som har det jag har ändå!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards