Alla inlägg under oktober 2015

Av Lotta - 10 oktober 2015 12:11

Jag fyller idag, lite lagom så där ?

Jag har också avbokat min närvaro på en dag som är en av de största i min systers liv, hennes giftermål. Det finns anledningar till det, egentligen flera men den främsta är att jag inte riktigt orkar med mig själv, än mindre då att konfronteras med de personer som betedde sig så illa i våras. Det var upprörda känslor då och det är inte mindre jobbigt idag för min del. Så jag valde att vara hemma.

Min morgon började så bra som den kan, familjen sjöng och kom in med presenter, frukost på sängen och massor av kramar. Mys på hög nivå ??

Nu vilar jag massor, ikväll ska vi äta ute med de små barnen, Johan och Sarah.
Det ska bli mysigt.

Av Lotta - 4 oktober 2015 09:28

Just nu är det lite andefattigt på den privata fronten, jobb och barn tar upp all den "prattid" vi har tyvärr.
Det där privata, hur man mår och tänker, hur man vill och önskar, allt det där som finns på insidan - det ligger på sparlåga.

Det har varit mycket på jobbet, mycket med killarna. Någonstans mitt i det sitter vi vuxna och försöker få det att fungera, och det börjar nog göra det nu. Jobbet är fortfarande mycket men det är lugnt i arbetsgruppen. Barnen rullar det på med, L ska utredas för en eventuell diagnos. D funkar superbra i skolan ?

Men nånstans där kan jag sakna ett alldeles eget privatliv med min man. Ett där vi är bara vi och inte bara nån slags maskineri som ska rulla på gnisselfritt. Jag saknar att få prata om hur det känns när något av barnen säger att de vill ha mer tid med mig, eller den där utbildningen jag vill gå. Eller hur det känns när någon orättvist beskyller mig för saker som inte bara ligger på mig, och hur det känns att bara leva jobbet.

Jaja det kommer tid till det med. Sen.

Nu till bästa jobbet, jag har iallafall världen s bästa jobb ???

Av Lotta - 3 oktober 2015 23:04

Vi fick in degus på jobbet, så söta så det knappt går att tro, en familj trodde det var ekorrar idag ??

Jobbet löper på, satan i gatan vad det var tryck idag och eftersom det bara var jag och Stefan blev det att pyssla med!


Dagarna går och livet rullar på.
Hämtade vatten i tunnan idag, passade på att titta lite i en av lådorna som står i stallet. Hittade en lapp och det var lite jobbigt. Förmodligen inför Vegasresan......

Nåja. Det lär ju dyka upp mer av sånt, bara att hantera.

Nu är det over &out!

Av Lotta - 2 oktober 2015 14:48

Jag är väldigt dålig på att blogga.
Och många gånger säger jag att jag ska ta tag i det och bli bättre.....


Jaja. Så ser det ut.
Jag mår rätt kasst just nu, armen och handleden värker efter ett fult hundbett i veckan. Dessutom är det tjafsigt på alla fronter i livet och en hel del av det är både orättvist och taskigt. Jag blir så ledsen av sånt och framförallt när jag lagt ner tid och själ (och pengar) i det. Gav mig själv lite terapi, musik i lurarna och 4hjulingen med fullt ös i skogen så det känns bättre nu. Kanske ska backa lite och ta egen tid i högre grad? Låta andra vänta och dessutom få vara sura utan att jag tar åt mig. Även om det är mig de är sura på.
Det som är mest ledsamt nu är att få höra hur jobbigt det är när man "inte bryr sig". När det enda jag gör är att backa så alla andra kan få det de vill. Och att deras dåliga mående beror endast på en sak och inget annat och i det är jag så klart inblandad.
Jävligt surt.

Ja ja. Nog om det.
Minsta pojken lärde sig cykla igår. Bara så där, han bestämde sig för att det är dags nu och så blev det! Han är söt den minsta, så motsträvig och envis och så rätt som det är släpper det.

Båda killarna spelar Minecraft nu, det är tydligen väldigt roligt ?
D har till och med en egen mailadress nu med så han kan skriva till farbror Erik.

Nu tillbaka till verkligheten, livet kallar!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards