Alla inlägg under augusti 2013

Av Lotta - 31 augusti 2013 23:13

måste vara Gudfadern. Den första är ju helt fantastisk. De andra är bra, men ettan slår allt

Hans sätt att tala, avfärda folk, få dem att förstå allvaret. Skådespelarinsatsen är ju så otroligt bra! Att han sen lyckas få sin figur så jävla sexig också! Bra jobbat, mycket bra jobbat.

Utöver att vi sett den ikväll, har jag badat en gecko, matat några ödlor, kelat med de nya ödlorna och så har vi hunnit "inte-jobba" med. Det var skönt det med :-)


Jag har ju fixat håret med, har jag visat det här tro?
Visar nu iallafall, det var axellångt:




Nu ska jag sova, och ladda inför morgondagen, först jobba och sen kommer älskade killarna hem :-)
Min alldeles snart sexåring och lilla Ludvig, det är tyst i huset utan dem!
Ska bli skönt att få hem dem :-)

Innan jag somnar ska jag tänka lite extra på en vän, som just idag fick ta det tunga beslutet att låta sin fina hund gå vidare. Det är tufft. Att behöva ta ett sånt beslut och sedan genomgå allt vad det innebär samma dag.

Godnatt fina ni, ta hand om er!

Av Lotta - 31 augusti 2013 16:39

Japp, det var en dag full av fart, det var mycket folk, massor av kattsand och mat, mina fötter värker, ryggen gick på tjänstledigt och huvudet lämnade in en avskedsansökan tidigare idag ( jag funderar på att godkänna den )

MEN!! Jag förstår nu vad bästa M menade igår - det har varit JÄTTEkul idag:-)
Och nu ser jag fram emot att få jobba tre timmar imorgon, Fina och jag öppnar 12 och stänger 15, så jag hoppas det kommer mycket folk!

Just nu sitter jag i Hallsberg, vi har handlat lite på Ikea till ödlorna, hämtat saker som ska till butiken i Örebro från Hbg, och strax ska vi leverera kattsand till en tjej här i Hbg innan arbetsdagen är slut för idag.

Ska bli skönt att komma hem och slänga upp fötterna (fast de ska nog få duscha lite först) på bordet och somna framför tvn.
Insåg just att jag måste bada och mata en lite leobebis som jag tog hem från reptilrummet på jobbet. Den ska få lite extra kärlek innan vi ska hitta en matte eller husse åt den :-)
Sen blir det viiiiila!!

Bjuder på lite halvtaskiga mobilbilder på Hallsbergs fina akvarier :

Av Lotta - 31 augusti 2013 08:20

Idag är det regnigt ute, fast det är vackra färger iallafall.

Vi ska jobba till eftermiddagen, sen är det shoppingdags! Ska försöka hitta något till fina Daniel som blir 6 år(!!!!!), funderar på om ett nytt spel till tvspelet kan bli bra?


Välkommen till Örebro:

Av Lotta - 30 augusti 2013 23:10

Jag är för trött fö att skriva nåt som helst vettigt. Så det blir godnatt vänner!
Syns imorgon!

Av Lotta - 30 augusti 2013 09:09

Idag är det svårväckt på tanten....
Har varit på jobbet sedan halv åtta, och går fortfarande i koma.... Men det går över, bara lite långsamt just idag. Bästa M lovade att jag ska ha hela kroppen full med adrenalin sen -GUUUUUD, vad jag hoppas det är sant. Det är så trist att kravla runt så här och se sur och trött ut....


Jag har gjort nästan allt klart iallafall, lite fiskjobb kvar bara. Sen ska jag styra bilen ut på motorvägen igen, kortare bit idag dock. Tack och lov, för jag är trött på att köra.


Godmorgon hur som helst vänner!

Av Lotta - 29 augusti 2013 20:59

Jag har två armband i form av ödlor, de är så HIMLA snygga!! Idag har jag faktiskt rastat båda två samtidigt, det är så snyggt när de klamrar sig fast mot armen, precis som de riktiga ödlorna jag har hemma:-)


Jag köpte dem för ett tag sen, fick dem i augusti och har dem nästan dagligen, de passar bra på mitt jobb. Ni som känner mig vet att jag har en liten fling i ödlevärlden, jag är verkligen förtjust i leopardgeckona! Visserligen finns det många fina ödlor, men just leoparderna ligger mig varmt om hjärtat   . De här armbanden är väldigt snyggt gjorda, med de lite sneda ögonen, den platta skallen och de fantastiska fötterna hos leoparderna, de ligger otroligt snyggt mot armen och är sååååå fina i färgerna!

Idag beställde jag ett till, med mer färg än de jag har nu, jag ser fram emot att få ha det på min arm :-)



Nu finns det mer på sidan jag handlade dessa skönheter, en hel massa till och med,  jag hittar alltid nåt nytt jag vill ha när jag är där! Nu är min ekonomi inte av den naturen att jag kan handla obegränsat, tyvärr, annars hade det flyttat hem en sån här ödla med:

http://bymargaretenudel.tictail.com/product/%C3%B6dlan-armband-svart-svart


Det här är snyggt med:

http://bymargaretenudel.tictail.com/product/%C3%B6rnen-ring


Och visst blir man sugen påfler småfötter i familjen när man ser de här sötisarna:

http://bymargaretenudel.tictail.com/product/leopardtossa-till-nyf%C3%B6dda


Önskar mig en sån här när jag fyller år:

http://bymargaretenudel.tictail.com/product/chiffongkjol-chiffon-skirt





Nu ska ni få adressen med, det är verkligen värt ett besök här, jag lovar :-)

http://bymargaretenudel.tictail.com/

Av Lotta - 29 augusti 2013 18:06

Idag har jag lagt ytterligare några mil på listan, killarna fick komma tidigt från skola och dagis, sen åkte vi mot Knivsta. Nu sitter jag i Hallstahammar, tar en kopp kaffe och tänker lite på tillvaron.

Den här helgen jobbar vi, mycket. Jag är ganska trött så det blir tidig kväll, annars blir det nog lite jobbigt med hel dags jobb imorgon.

På tisdag blir Daniel 6 år, det känns ofattbart att han är så stor redan, hur fort tiden går. Och hur mycket som ändras när de växer och mognar. Han pratar så annorlunda nu mot för bara ett år sedan, om andra saker och hans tankar innehåller så mycket mer. Jisses, jag hinner knappt med, kan man pausa.

Samma dag är det också 10 år sedan jag träffade Fredrik för allra första gången. Han som kom att bli far till prinsarna. Som kom att bli då viktig.
Det är länge sen och ändå så nyss....

Jaja, tiden går och mycket minnen blir det med den

Dags att rulla igen, godis och kaffe får hjälpa mig sista biten, eftersom jag låg vaken inatt är jag så trött, så trött.....

Ha det gott så länge.

Av Lotta - 29 augusti 2013 11:52

Jag kom just från frisören, bästa Sayor!
Hon har förlängt mitt hår lite:

Behöver jag säga att jag är nöjd :-)?

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards