Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Lotta - 14 augusti 2013 22:53

Jag har fallit för de primitiva djuren, ormar och ödlor är fantastiska djur!  Jag har ju förmånen att få hålls med den typen av djur i mitt jobb, mest då leopardgeckos och majsormar. Sen innehåller jobbet en hel del resor, så jag var uppe i uppsala senast och fotade lite av deras djur på Herpers Choice - sååå vackra ormar de har!


Jag har gått igenom lite av alla mina bilder idag, och hittat en del kul, det ska jag bjuda er på imorgon, tills dess får ni hålla till godo med denna: Stollan var JÄTTEtrött imorse!

 



Av Lotta - 14 augusti 2013 15:21

Nu har vi lite nya invånare på markerna, iallafall tills de bestämmer sig för om de ska flytta vidare elle rinte :-)



Först ut en kattuggla som varit med om en trafikolycka och nu rehabiliterats:

 





Och så en liten igelkott, som med sina två syskon blivit föräldralösa och fått lite överlevnadshjälp över sommaren. Nu ska de vidare mot nya äventyr:

 


Det är fantastiskt att få vara med och se det här, så häftigt när djuren märker att de är fria igen och kan springa iväg - friska och starka!




Av Lotta - 14 augusti 2013 09:55

Idag är det stora och kul saker på gång i livet!

Det började i morse, när Daniel gick själv in på sin skola. Han har haft sällskap in hela vägen förut, men idag hade vi bestämt att prova utan.
Puss och kram, hejdå och vinka, sen gick han:-). Lille mannen, han är så stor nu!
Smög in när jag hade lämnat Ludvig, för att kolla läget, och det hade gått jättebra! Han var lite butter först och när fröken frågat varför hade han talat om att han ju inte visste när han ska hem. Hon berättade det och då hade han med stoooora ögon frågat: HUR vet ni det? Sen var det lugnt, när jag tittande in satt han och hans kompisar med en bok i soffan:-)


Nu på morgonen är det först frukost ute, sen kommer en kille hit med dels en uggla som ska släppas ut i det fria, dels ett gäng igelkottar som är redo att komma ut nu. De har fått hjälp att växa upp då de inte hade mamma kvar, och nu ska de få komma ut på vår äng och skog för att leva som igelkottar ska:-). Kameran står framme, batteriet är laddat, så vi är redo!

I eftermiddag ska hela klanen åka till bästa Ian på kräftfest. Alla kids utom mIn största pojk är hemma, och en pojkvän med, så vi kommer invadera hela stan tror jag :-)

Som sagt, det är en BRA onsdag, som säkert, på sitt alldeles egna och perfekta vis i just vårt liv kan kallas lillördag :-)

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards