Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Lotta - 19 augusti 2013 22:09

Idag gick killarna in själva på skola och dagis, inga problem alls!
Dagen hade varit jättebra, ed massor av lek, gott mellis och bra väder:-)

Min arbetsdag var fullt ös-medvetslös, jag fick mycket gjort och det var skönt som attan. Men jag var trött så in i bänken när jag åkte hem.

Min största son kom med hem idag, vi har ätit gott och hunnit umgås en hel del:-). Fick ner en hel drös akvarier från loftet med, killarna bar medan jag lade prinsarna.

Idag började vi på en ny bok med, prinsarna och jag - Kungen kommer.
Den känns som något jag med gillar, kul när man går från Luddeböckerna till lite mer äventyr :-)

Nu är kvällen fulländad, Fina och prisarna snarkar redan, Ludwig spelar en stund till och jag har haft en stund med bloggen. Ska krama killarna nu och sen sova .

Godnatt alla!

Killarnas nya frisyrer!

Av Lotta - 19 augusti 2013 07:08

Ute på ängen var det väldigt tyst idag. Inga fåglar som kvittrade, inga andra ljud, bara min jacka som prasslade och vinden i träden

Idag börjar allt "på riktigt"
Skolan startar. Dagis börjar i nya lokalerna. Båda killarna ska gå heldag, 8 till 15.45 (troligen hämtar jag redan halv fyra). Mitt liv som anställd i handelsområdet börjar.
Mitt liv är spännande just nu, och jag är tacksam för allt som finns i det idag:-)


Lite bilder från min tysta promenad med:

Skatorna var väääldigt intresserade av den här, funderar på om vi har besök där kanske?


Nu är det människofrukost här, alla djur har fått sitt nu, så lite mat i magen till oss skadar inte tror jag.

Ha en bra start på veckan nu!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards