Alla inlägg den 17 augusti 2013

Av Lotta - 17 augusti 2013 23:47

Tänkte skriva lite djupt. Men orkar inte.
Så , det blir bilder istället :-)

Min fina, fina Isa :-(

Längtar efter orken, så jag kan baka igen!

Min flock, där två tredjedelar nu springer på andra sidan floden

Det var det, godnatt nu!

Av Lotta - 17 augusti 2013 18:28

Jag skulle slappa lite på morgonen, åka in till jobbet ett par timmar och sedan åka till finaste Sara i Karlskoga.

Dagen blev annorlunda.


Åkte till jobbet, ganska tidigt. Blev lite bortskämd med frukost av Fina först.
Så här såg min morgon ut i bilder:

Sen rullade dagen på, har haft en fantastiskt rolig och ibland lite stressig dag på jobbet, blev biten i bröstet av en nymfparakit bland annat!
Det löpte på bra och vi gjorde ett gott jobb, Madde och jag :-)

Sen blev det hemåt:





Väl hemma möttes jag av glada barn, en fin man och dessa:

Han bra fin den där mannen!


Mina minsta barn är så härliga, frågade Daniel om han saknat mig idag, neej var svaret.... Han har blivit så trygg i familjen nu, inga utbrott av saknad och gråt, inte arg på det viset han kunde vara, inga hysteriska ihopbryt. Så mycket lugnare nu, det är så skönt!
Just nu ser han fram emot skolstarten på måndag, då lektionerna börjar. Han trivs så bra i skolan nu, det är aldrig några bekymmer att åka dit:-)

Ludvig trivs också så bra, han ska få börja i de nybyggda lokalerna på måndag så han har en del spännande framför sig med :-)
Dessutom har han slutat med nattblöja nu! Och håller sig torr gör han! Så skönt det med.


Nu börjar det lukta gott i köket, kidsen ska få kött och pommes:




Vi vuxna får kött och potatisgratäng:

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards