Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Lotta - 12 augusti 2013 21:28






















 Orkar inte skriva så mycket, så ni får se min dag som jag såg den genom kameraögat idag, det är INTE i tidsordnong alls, tvärtom är det friskt blandat! Vassegoa goa´folket!

                                          










Av Lotta - 12 augusti 2013 17:12

Mätte ju ormar idag, de var inte helt tillfreds med det kan jag säga. Fem stycken små bitiga rackare, från 30-50 cm lång. Tog vanten på mig, då de bet efter barkbiten som jag lyfte bort!
JÄVLAR vad de är vilda, ska bli skönt när de växer på sig och blir lite lugnare i humöret, just nu är de ju bara som små bebisar som tuggar på allt och är hungriga jämt:-)

Idag blev det färskpasta och köttfärssås för oss vuxna, med parmesan på är det så himla gott!!
Ungdomarna avböjde sås och åt köttbullar istället, minsta prinsen tog sås när köttbullarna var slut:-)
Efterrätt blir det med, kladdkaka, dagen till ära, det är ju mysiga måndag!

Nu väntar lite ommöblering i reptilrummet, och städ hos alla djuren. Sen är det efterrätt, lägga kids och skriva i reptibloggen innan min bok får ta över mitt sinne en stund.
Ha det gott så länge!

Av Lotta - 12 augusti 2013 10:44

Nu har jag jobbat klart för dagen, fixa djurrummen innebär att man spelar "some good music", klappar på söta djur, pratar med fåglarna och njuter av lite lugn.

Planterade lite nytt hos tokayen med, den var väl måttligt intresserad av det såg det ut som.... Men när det får ta sig blir det snyggt!

Nu innan jag åker ska jag ner och kela med några majsormar, försöka mäta dem för att se hur mycket de växt:-). De är lite vassa i truten bara, små livliga krabater, de är ju bara bebisar så de får väl vara det ett tag till. Det kliar väl i huggisarna :-)


Så, nu är det dags att resa på arslet, kaffet är slut och jag fick energi för en stund, återkommer ikväll med lite bilder från dagen!

Av Lotta - 12 augusti 2013 07:41

Morgonpromenad med Helldog I och II

Jag gillar verkligen en promenad ute på ängen, i lugn och ro, utan stress. Det är en BRA start på både måndagen och veckan!

Om en liten stund ska killarna åka till skola och dagis, sen ska jag till jobbet och se till att få lite gjort :-)

Ha en mysig måndag alla!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards