Alla inlägg under oktober 2012

Av Lotta - 31 oktober 2012 17:30

Vaknade väldigt skönt, jag har sovit gott och morgonen var inte alltför tidig. Frukost med sällskap och sen en liten sväng med tvätten, det var nödvändigt men JÄKLAR vad tvätt det är på ställningarna nu!


Har levererat Tupperwarevaror idag med, tyvärr saknades en sak men jag hoppas den kommer fort så jag slipper skämmas inför kunden.  Jag säljer lite för att dryga ut min vanliga kassa, kanske ska försöka dra på lite med det för att eventuellt inte behöva ett reguljärt jobb riktigt än? Nåja, det får tiden utvisa, jag kör på i mitt eget tempo, det har fungerat bra hitills.


Marieberg fick det bli med, tillsammans med Jenny. Hoppsan vad jag råkade handla..... två par byxor och lite för mycket smycken, igen. Min fina hängare för örhängen är välfylld nu. Sen tappade jag telefonen i golvet. Igen. Den här gången fick jag snällt erkänna att det nog inte är bra för den att ramla i golvet så där. Många pengar senare har jag en ny fån, den ligger tryggt i sitt fodral - ska ALDRIG mer ha en naken fån.......


Jacka behövde jag med, men eftersom telefonen kostade för mycket för att kontot skulle vara nöjd fick det bli Myrornas, och där hittade jag två jackor till mindre peng än jag skulle gett på stan :-) Jäkligt snygga med, och precis den stil jag vill ha just nu! Ska se om jag kan få lite fotohjälp imorgon så ska jag visa dem :-)



Kvällen spenderar jag hemma, städar lite till i sovrummet så jag får in garderoberna som ska hit imorgon, och viker tvätt. Skruvar upp lite saker med, som jag borde ha fått upp för längesen. Trots att jag är ledig hela dagarna är det slött här, det händer saker medn väldigt långsamt.  Men jag är väldigt nöjd med hur mitt och barnens hem börjar forma sig. Åh vad jag vill köpa det här stället, jag har så mycket planer för det :-) Skaffa ett jobb och prata med hyresvärd och bank kanske? 



Sen kollade jag ju posten med, det hade kommit en värdeavi på en hel del pengar. Måste kolla med juristen om det är mina verkligen, sen ska de sparas inför vårens djurinvesteringar. 



Så, dagen var både upp och ner, mest upp :-)

Av Lotta - 30 oktober 2012 07:52

Att leva mitt liv:


  • Fodra hästarna, det är tungt att bära hösilage med grepen genom hagen. Hitta en bra plats att lägga det på, samtidigt som två stora hästar försöker äta av det som jag försökt få att hänga kvar på gaffeln. Gissa hur skönt det ska bli med en utfodringsplats vid stallet. Ordentligt golv och tak ska det bli, så man kan ställa in en bal och veta att det håller sig torrt och obajsat!
  • Vattna desamma, det är lika tungt eftersom slangen jag brukar fylla vatten med är frusen. Jag fyller dunkar i badrummet och bär ut till säckkärran. Sen ska skiten ner till hagen..... Där hästarna står och vill dricka upp allt på en gång....  Jag ska skaffa en termobar, så behöver jag iallafall inte knacka hål och fylla nytt varje dag. Fylla på vatten och det är ofruset är LYX!
  • Hundarna ska ut, det är iallafall lätt - öppna dörren så går både hundar, katter och barn ut. Stäng och vänta en stund. Öppna igen så kommer de alla in, motionerade och rastade :-)
  • Bilen - den ser för jävlig ut. SKITIG, skitig och skitig........ Idag är den  hyfsad på insidan, men utepå - JISSES vilken grå färg den har!
  • Hemmet, det är också lite lerigt nu faktiskt. Stooooor matta i hallen som kan ta upp eländet när vi kommer in är bra, den suger åt sig 90 % av geggan, men de resterande 10 kommer in..... Dammsugaren får jobba ganska ofta ja.

Ensamhet och egenbestämmande är också en stor del i mitt liv. Att få leva det livet jag alltid önskat mig, ute på landet, med djur och barn överallt. Det är skönt. Och tragiskt. Och ibland jävligt ensamt. Men för det mesta är det bra idag, jag kan till och med ibland kalla mig, om inte lycklig, så glad och nöjd!



Jag ska få hem en liten kattmadam förresten, hon ska bo här tills de som äger henne hittar ett hem till henne, gör de inte det är jag nog säkert (som vanligt) väldigt glad i en till :-) Visst får det plats en till missa här!

Judas, den nya vackra svarta katten trivs bra med hundar, ungar och andra katter. Igår var han ute första gången, och efter tre timmar kom han springandes när jag ropade. Jag tycker så mycket om att stå på trappen och ropa in katterna, hundarna och mina fina kids. Det är livskvalitet det!



Jag är ledig denna vecka, då kidsen är hos farföräldrarna. De behövde det och jag med, så de ska vara en hel vecka. Under den veckan umgås jag med folk, går på bio och städar huset lite. Har massor av tvätt att ta vara på, så idag ska jag hämta en till tvättställning så allt får blir rent och torrt. Det är skönt när garderoberna är fulla, tvättkorgen tom och huset fint.


Om två dagar fyller älskade, finaste Fredrik, han skulle bli 40 då. Den här hösten tänkte vi fira 80, med en rejäl fest. Det blev inte så, jag har redan fyllt, stillsamt. Och han fyller om två dar. 

Jag har granris som ska på idag, det kommer från häcken hos hans föräldrar, graven ska täckas med det. Med en särskild tanke till den som plockade det, vi ses snart och han väntar på oss! DET är jag säker på, inget kan rubba den tanken hos mig.

Herregud så jag saknar honom ibland. Snart är det nio månader sen och han är borta..... Men inte ändå. Men han FATTAS! Tänk om jag kunde fått allt det jag har idag utan att behöva förlora honom? 

Ja, nu är det inte så, jag njuter av minnen från vår tid, och är förvissad om att han finns med mig ändå, han kan inte bara försvinna, eller hur? Allra mest älskade, så brukade jag kalla honom.. Idag ska jag till graven och tänka på honom, och berätta om mitt liv. Hur mycket jag och barnen saknar honom, älskar honom och längtar efter honom. Allra mest älskade. 


Det finns männsikor i  mitt liv som kommit att betyda mycket för mig. Det gör livet värt att njuta av med, att få älska de jag älskar. Mitt hjärta fladdrar ibland, och ofta får jag ont i magen av ren rädsla för känslorna. Men de är samtidigt sköna, jag ÄLSKAR!

Tack åter, ni som ger mig hopp om det, kärleken, den är skön och spännande. Mina vänner är min fina familj, och jag älskar dem innerligt. 



Nu ska jag göra mig en kopp av det nya franska kaffet jag köpt. Njuta av det och sen ge  mig ut på äventyr i världen igen - träna Alioth står på listan idag :-)




Av Lotta - 29 oktober 2012 13:36

Nja inte än kanske men den är definitivt på väg nu.
Idag tog jag hundarna med mig ut i skogen för en promenix, vi gick rakt ut i skogen, offroad. Det var skönt, men ganska jobbigt. Att gå över stock och sten är nyttigt, för både hundar och matten, lite benmuskler skadar inte :-)

Efter 1 timme och 45 minuter kom vi hem. Blöta, kalla och hungriga. Alioth ramlade omkull när jag torkade honom, och nu ligger de och SNARKAR i sin koja. Jag har druckit varm choklad, klätt på mig varmt och fryser fortfarande......

Men i år känns det ändå som om vintern kan bli mindre deprimerande än vanligt. Det är nice.

Av Lotta - 26 oktober 2012 23:38

Ikväll läste jag rapporten från min sambos olycka. En fråga jag hade har jag fått svar på, och den som svarade på den är jag tacksam emot. Brutal ärlighet är det jag uppskattar mest. Just nu iallafall.

Det är såklart fruktansvärt att läsa om olyckan, att läsa, se orden som beskriver det jag redan känt med mina händer. Otroligt mycket skador som jag redan visste om, men som i skrift blir om möjligt ännu otäckare.
När orden står där blir de än mer sanna. Än mer troliga.

Ont gör det förstås. I hjärtat och själen. Det smärtar att hans barn kommer få växa upp utan honom. De kommer få leva hela sitt resterande liv utan honom.

Men jag är så förvissad om att vi ses en dag. Den förvissningen gör det lättare att överleva. Och lättare att leva. För det vill jag, fullt ut, få njuta av det som finns kvar av allt.
Att få KÄNNA igen, det är något jag är tacksam för. Att få se en annan bit av livet, en få helt annan syn på livet.
Det är skört, livet. Att ens få ta del av det är ett privilegium som jag hoppas kunna förstå fullt ut en dag.

Att livet kan ta slut är något vi blev väldigt medvetna om den 13 februari i år. Att livet så lätt släcks.
Men det vi också fick ta del av är livets styrka hos de som står kvar efteråt. Instinkten att överleva, att slåss för sitt liv, den är STARK. Mycket stark.
Idag står jag på benen, vissa dagar lite mer darrigt än andra, men de bär mig.

Nu är det dags att släcka. Troligen drömmer jag om honom inatt, mest troligt om hans olycka. Men det tar jag tacksamt emot. Att få känna NÅGOT är en ynnest, och via mina drömmar bearbetar jag dels det som hände Fredrik, dels blir jag mer medveten om hur tacksam jag är för mitt eget liv och det jag får i det.

Tack. För att ni läser det jag skriver, och djupt tack till er som jag älskar. För det gör jag, älskar. Igen, det är en KÄNSLA, en upplevelse. Det trodde jag inte i våras, då alla känslor med värme i var farliga. Men idag vågar jag älska er, och vara här. Ni som lärde mig att våga stå någon nära räddade också mitt liv, både det fysiska livet, och mitt själsliv.
Tack!

Av Lotta - 26 oktober 2012 20:30

Jag gillar verkligen den staden, det är fantastiskt vackert där och väldigt mysigt samtidigt som det är stort och bjuder på allt man kan tänkas vilja ha.


Idag har jag fikat med en vän,  gått i gamla stan och shoppat lite örhängen. Det är så skönt att bara vandra runt där och njuta av atmosfären. Handla lite och ta det lugnt. Underbara stad, jag förstår att Fredrik ville bo där, även om jag själv inte skulle välja att sätta bo här. Jag är mer lantbo än stadsbo helt klart.



Sitter och äter lite chips, dricker lite vatten och ska snart somna med kidsen, sen är det bokcirkel imorgon. Det ska bli så roligt att träffa mina tjejer, det var längesen nu. Mars tror jag bestämt, eller möjligen början på April. Men nu ska det bli av, även om jag inte läst boken så ska det bli roligt att sitta och prata bok, fika och bara umgås.


Imorgon kväll blir det 007 på bio, med min granne, vi ska äta lite och sen sitta och kolla agenten. Jag gillar 007, så det ska bli roligt att se den, den har premiär idag så det var lite trångt med biljetter. Men jag fick tag på hyfsade platser, så det blir bra. Det ska bli så kul att gå på bio igen, jag gillar verkligen det!



Idag har jag en dag som är lite jobbig, men samtidigt är det så bra. Mycket underlig känsla, på stan gick jag och grät en del, samtidigt som jag minns honom med glädje. Det är så mycket som påminner om Fredrik, tåget vi brukade åka, alla ställen vi åt på, var på och sov på...... Vi sov på stationen ibland, det var udda men en lösning. 

Att gå i hans älskade Stockholm var skönt, lite jobbigt och samtidigt så nödvändigt. Han älskade den staden så mycket, vi skojade om att han skulle bo inne i stan och jag utanför, så småningom.



Nu ska jag säga godnatt till mina popcorn, sticka lite och sen sova.

Mina fjärilar i magen ska också få sova.

Av Lotta - 26 oktober 2012 11:06

Imorse vaknade jag av klockan, och tyckte det var skönt för en gångs skull! Jag drömde att jag satt i fängelse och det var inte alls kul....


Frukosta kids och djur och sen till stan för att hämta min fina transport :-)
Lämna hundarna hos stora killen och köra hem kärran.
Backade in den på parkeringen som om jag aldrig gjort annat, och sen mot Knivsta. 

 

Vinterdäck måste på så nu står vi i Arboga och byter däck.


Många pengar har det gått åt.... Men det är nödvändigt, iallafall däcken.

 




Vanlig dag idag? Nja!



Jag kan för övrigt rekommendera Arboga däck och gummitjänst AB. De är snabba och väldigt trevliga!!

Av Lotta - 25 oktober 2012 20:52

Så, efter lite mat, lite sällskap och gos med popcornen mår jag bra igen.



Jag har varit på terapi idag, och fått prata en del, lyssna en del och svara på massor av frågor/påståenden.

Det är rätt jobbigt att inse hur pass mycket det finns att jobba med, men också väldigt befriande, då jag ofta har känslan av att jag är så fel. Den här resan kan bli väldigt intressant, och jag kommer ta till vara på varje stund på den.



Idag byggde jag för övrigt om hagarna lite, så mina shettisar har större utrymme nu, och så fick de stora tillgång till ny rundbal. Eftersom jag ska vara borta ett dygn drygt nu, så är det vettigt att det är klart innan jag åker.

Borde städa mitt sovrum och vika tvätten, men just nu är jag jättetrött så jag ska lägga mig i sängen och bara slötitta på vampyrer, somna till lite och sen vakna i imorgon bitti. Vi ska vara i stan 8 eftersom min hästtransport kommer dit då :-)

Av Lotta - 24 oktober 2012 16:21

Dagen idag blev ganska full med saker, men jag mår fint så det blev bra ändå.


Först till dagis med två kids, L ville inte åka "för jag har ont i benet och kan inte gå". Hmm, väl framme skuttade han mer än en rävjagad kanin så det var nog en liten sanning med modifikation det där med "ont i benet".


Åkte till grannen och tiggde kaffe, men fick frukost istället, det var faktiskt rätt nice med macka i magen, och en stor mugg the på det. Mina vänner vet vad jag behöver när jag säger vad jag vill ha - VILL HA kaffe, BEHÖVER the. Så, the, smörgås och en kram inför dagen, tack Stefan!


Ner till stan för lite massage sen, jag har visst lite svårt att slappna av så jag bokade fler tider. Ska ringa bästa Fredrik med, behöver lite av hans beröring, han är så BÄST!! Men massage i alla former är gott, ansiktet fick en duvning i dag och OJ vad det var skönt. Måste ha mer av den varan...


Äta på Eastwest med Fina Jenny med, det hann jag också med, och nu är det sushi i hela kroppen, det var så gott så oj. Vi kan nog betecknas som frossare där och då, men vad fan, så får det vara.

 


Efterrätt blev det med! Yoghurtpannacotta med jordgubbssås :-)

 




Efter det stack vi till Big Slick, jag ville visa min benstruts och se om det går att bygga på den, det var väl kanske inte så lätt men jag bokade tid iallafall. En heldag i mitten av december blir det, så får vi se vad det blir av det. Har en text jag vill sätta någonstans med, från Fredriks annons. "Goodbyes are not forever...." Och barnens händer ovanför bröstet. Och en häst på ryggtavlan, över hela. 

När vi ändå var där passade jag på att fixa nytt i öronen... När första nålen gick in svor jag ve och förbannelse, då tittade killen som gjorde det på mig och sa: Men lilla gumman, du gillar ju det här. Så jag svor lite mindre när nästa nål gick in.....

 




Och just det, min nya önskebil:

JAGUAR

 

 

 

 

 

 


Hämta mina fina popcorn, sen till affären som säljer gräsklippare och snöskotrar - MUMS!!!!! Vad fattig jag skulle kunna bli där.....

När jag kom hem började jag lite hagbygge som ska bli klart imorgon, sen in för lite eftermiddagsmys. Kolla Fejset och upptäcker att jag vunnit ett par örhängen från PinkJo :-) Bra dag idag helt klart!!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards