Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Lotta - 5 oktober 2012 08:15

Lovade att presentera mina hästar, så det får jag lov att göra nu!



Först ut har vi mina två första hästar: 


Till vänster står Tösa Mi, som är inköpt för min skull, hon ska ridas in nu i oktober, och sedemera bli min barockhäst och tornerspelspartner. 4 år gammal travartjej, som senaste året gått i hagen och bara varit häst. Hon hanteras med Parelli som grund, samt lite egna tankar om hästhållning. Fram till nu har vi inte gjort så mycket, hon har fått ta det lugnt och bara stressa av, när hon kom var hon så stressad att hon slog sönder hela huvudet när hon kom in i stallet....


Till höger står Solhöjdens Filimon, ponnyn som är inköpt till barnen.  En kastrerad pojk på 8 år, han är inriden, inkörd och jag tränar en del dressyr på långa tyglar med honom. Trickträning tycker han är roligt, och så är han min hagfarbror! Han håller ordning på de andra :-)





  


Sen har vi Casper, den stora killen till vänster, också en kastrerad pålle. Han flyttade hit i måndags, och meningen är att han ska vara skogsmullehästen här. Han har ingen framtid som tävlingshäst, men har mycket kvar att ge som fritidshäst :-) En EMIL i skäckformat är det här, kan man hitta på bus så gör han det!


Till höger står Iprén, den lilla hingsten. Han ska ridas in, köras in, och har en framtid som barnhäst här hemma. Tanken är att det ska bli Ludvigs häst, tyvärr är han väldigt, väldigt rädd än så länge men det ska väl ge sig. Han får vara häst och bara skrota runt i hagen tills jag ser att han mår bättre. Han kommer in varje dag, blir borstad och får morötter, det är hans "jobb" i dagsläget, det räcker för en 4årig kille som inte är hanterad alls tidigare. Eller mycket lite iallafall, han höll på att svimma när jag fick fram täcket som han var tvunget att få på sig! Han var så full av flugägg på benen, halsen rumpan och vid svansen att jag fick klippa av all päls på honom!! Ett skär räckte inte till för en sån liten häst, det tog slut efter tre fjärdedelar! Men han är fin nu, och har lagt på sig säkert 20-30 kilo :-) Det behövdes kan jag ju säga. 




Ja, det var mina pållar det, jag kommer göra en presentation av de andra djuren med, nån annan dag!


Av Lotta - 5 oktober 2012 08:00

Jag beställde jättefina skyltar, de ska upp i stallet, eller sadelkammaren.  Det beror lite på hur pass med utrymme det blir i stallet, kanske är bättre att sätta dem i sadelkammaren och låta varje häst ha sin plats så? Får se som sagt.


så här ser de ut i alla fall, fantastiskt fina!

 


Visst är de snygga, det är Mia Örnklev som gjort dem, jag hittade henne på Facebook, hon gjorde dem snabbt och dessutom inte särkilt kostsamt! De kommer verkligen pryda sin plats!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards