Alla inlägg under mars 2014

Av Lotta - 16 mars 2014 18:00

Min lilla svartvita ponnylove är såld nu, han kommer stå kvar där han står och Jossan som har hand om honom nu kommer fortsätta fram till skolan slutar om hon vill.

Känns både bra och halvtaskigt.

Av Lotta - 15 mars 2014 21:52

Daniel tappar tänder dagligen nu.....

Fick en blomma på jobbet med:

Önskar mig ett sånt här till Tösa:

Nu ska jag sova.

Godnatt

Av Lotta - 13 mars 2014 06:30

Ibland önskar jag mig ett extra minne, ett externt. Eller en liten tillsats, med känslolivet instoppat i, så man bara kan ta ur det när känslor bara sätter stopp för allt annat.

Det är svårt med livet ibland, när man tolkar saker, hör saker, känner sig ledsen och vill krypa upp i knäet och bara gråta men det går inte för det finns ingen tid och tårar är jobbigt, när man undrar om man är på rätt väg och om livet är så här. Och när man vet att man är lite fel, men inte riktigt vet hur fan man ska kunna göra rätt igen.

Tur att det vägs upp av dagar då allt flyter och man gör rätt.

God natt och sov gott!

Av Lotta - 10 mars 2014 17:26

Jag är bra på olika saker. Tex är jag bra på att skylta.

Jag är också bra på att prata och vilja vara med att bestämma saker. Och så är jag bra på att speeda upp och vilja göra saker snabbt när jag väl kommer igång.

Sån är jag till min person. Tyvärr kan man ju inte vara alla till lags eller passa alla typer av människor, så hur jag är som person ställer till det för mig ibland.

Och jag tar åt mig. Mycket.
Det är dumt och jag jobbar på att inte göra det. Ta åt mig alltså.
Men det är svårt, jättesvårt. Så jag låtsas att jag inte hör, så känns det bättre. Med avståndstagande följer också mindre känslor. Bra så.

Kram på er!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards