Direktlänk till inlägg 22 september 2016

Hittade en massa gamla bilder!

Av Lotta - 22 september 2016 21:35

Var på Tanitavägning idag och det roligaste var att jag nu är nere på 90 kg, och ett lägre BMI än på väldigt länge. 

Det var en bra träff idag, mycket motiverande :-9


Bilder ja, hittade min gamla PHOTOBUCKET, sparade ner allt på datorn, utifall den blir bortglömd igen,,,


Först ut: Nicke Shot

Himmel vad jag grät när han flyttade. Han var en vacker valack som jag fick tag på via en vän. Han kom från början från en travtränare i Örebro, där han tyvärr hamnat i skymundan och han mådde inte alls väl när jag tog över honom.  Han tog sig bra och blev en underbar liten häst som gav det han kunde till sin ryttare. Han främsta egenhet var att han svängde vänster om han blev stressad, oavsett gångart...... Jag lärde mig sitta kvar i vänstersvängar kan man väl säga :-)

   


Sen kommer OLIVINA, ett litet travarsto som kom till mig när jag bodde ensam i skogen med mina hästar Nicke och Manja, hunden och alla katter, marsvin och gerbiler. Hon var en stressad individ men om man andades ordentligt var hon en väldigt trevlig liten individ. Kompisen på runt 2 meter tyckte så mycket om henne, och började rida på mer frekvent basis efter att ha ridit henne lite :-)

Se    


Speeden, den största. Han var vad vi tror, en korsning mellan ardenner, nordsvensk (bruks) och det som då hette Svenskt halvblod. Stor som ett hus, snäl som ett lamm och hungrig jämt. Honom lärde jag mig att sitta väääääldigt stadigt på, han var bred som en traktor, och ganska envis om han tyckte något. Man flyttade inte på honom hur som helst, utan man bad honom och han fungerade allra bäst helt lös :-)

     


Och så LOTUS. Min kärlek i hundvärlden. Min vackra, fina Lotus. Han var den finaste av dem alla, och när han dog, dog en del i mitt hjärta....... Min knasiga, galna och snälla hund, jag kan fortfarande sakna honom!

         

Sist ut, men absolut inte minst: Magnia Felice, aka Manja. En av de otäckaste hästar jag mött, hon menade alltid allvar med sina hot, och man fick skylla sig själv om man inte lyssnade på henne.... Farlig kan man kalla henne, men också mycket smart och beräknande. Hon blev min distansvän, vi tävlade lite och tränade mer. 25 mil i veckan var inget som bekom henne, inte ett dugg rädd för något så jag kunde rida var som helst. Den här hästen lärde mig att lita på mig själv när det gäller umgänget med mina djur.

  



Nu är det natter här, godnatt och sov gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - Söndag 14 jan 17:32

Aktiebok har jag lärt mig vad det är, och nu har jag en sån med. Det är trots allt roligt att lära sig nya saker, framförallt om sig själv. Vad jag egentligen klarar av och kan.    Nästa vecka ska jag kolla på lokaler, och förhoppningsvis få tag ...

Av Lotta - Måndag 1 jan 12:12


2024, det firade vi i I Ljungsbro, med vänner.   Hundarna klarade av det hela med bravur, de fick sitta i famnen på oss så det kändes tryggt och mysigt. Lite darr på rösten blev det hos Morran men hon släppte på ett par minuter så det var riktigt...

Av Lotta - 25 december 2023 12:24


  Så här ser man ut en sen kväll   I hissen, när hundarna ska ut på sista rundan.    Vi ska på utställning 11 januari, det ska bli kul, och jag är nervös! Men jag ska intensivträna uppställning, och trimma dem så vi inte behöver skämmas fö...

Av Lotta - 26 november 2023 20:57

Jovars. Började träna, kändes fint, men så klart lite svag var jag ju. Det är skönt att röra på sig, och framförallt promenaderna är grymt sköna. Jag började träna på Crossfit med, men efter en omgång där mitt huvud gjorde så ont att jag trodde ja...

Av Lotta - 24 oktober 2023 12:03

Mitt liv innehåller en massa kul och en massa som inte är lika kul.   Juat i skrivande stund är det lite tufft, året har innehållit både dåliga tider för verksamheten jag jobbar i, cancerbesked med extremt oviss utgång, behandling av nämnda cance...

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards