Alla inlägg under mars 2013

Av Lotta - 26 mars 2013 20:31

Dagen idag var BRA, mycket bra. Morgonen började lugnt, vi vaknade tidigt men var på bra humör och mådde gott. En lugn frukost med familjen, en promenad på ängen med hundarna vid sidan och musik från Gudfadern i öronen gjorde morgonen total.




På jobbet pysslade jag med lite av varje, mycket blev gjort och jag kunde stryka en del från min "todolist".

Här ska ni få se vad jag gör lite mer, det är lite snuskiga bilder om du inte gillar smådjur, bara så du vet.


Först ut är lådan med "chilenaren". han, eller hon, är en chilensk fågelspindel, och är inte alls så otäck som man kan tro. Tvärtom, den är trevlig nog att hålla sig undan när man pysslar i buren. Att ta kort på den var svårt, den håller sig undan då med......




Sen fick "hopparna" fint i sitt boende, ny, fräsch mat och lite nytt vatten gjorde susen där. De var otäcka att hålls med i början, men man vänjer sig och nu kan jag ärligt säga att de är vackra att se på! Riktigt coola djur det där.

 



Snappern var INTE på humör, här har han precis försökt bita mig genom glaset, och då rört upp ALLT i sitt kar..... Han är ingen kelgris alls, tvärtom har han nån slags hatkärlekskänslor till oss som sköter den. Mat är bra, då är han trevlig, annars är han en skitgubbe som bara grinar! Men cool är han minsann, riktigt häftig!

   




Zophobas. Inget mer att säga där. De är läskiga.

 



Bebisarna! Scalare, de är så små, så små, och behöver äta ofta för att växa till sig ordentligt. Jag är vid det karet minst fem gånger under en arbetsdag och ger dem lite att äta. Mygglarver är MUMS tycker de små liven. Suddiga tyvärr, men de vägrar vara stilla när jag ber dem....

 





Hopparna fick komma upp på disken med, de är så himla fina att de gör sig bra i ett kar där med. Så alla kan se dem :-)

 







När arbetsdagen var slut var jag och handlade med Fina, vi köpte hem lite vardagsmat, och så klart lite som barnen kunde baka av. Daniel blandade smeten, sen fixade han ut formarna :-)





Ludvig har just vispat ihop frostingen, och "städar" nu lite i köket. Vilket betyder att man slickar av det som blev kvar på vispen !

     








KLARA! De blev jättegoda, och alla här hemma njöt av dem. Killarna skickade med några med sin ena idol, till sina andra idol. Riktigt lyckat blev det!

     






En BRA dag är nu slut, killarna sover och om en liten stund gör vi vuxna det med. Det ska bli skönt med lite nattvila, det har vi gjort oss förtjänta av idag!


Godnat alla, och ta hand om er!







Av Lotta - 25 mars 2013 18:48

Hujedamig vad länge sen det var jag bloggade nu. Jag har haft mycket runt mig och i mig, så det föll bort, bloggandet.



Hmm, vad ska vi starta med då? 

Jobbet får det bli, jag jobbar nu ganska mycket, så barnen går på dagis på heltid nu. Det går hyfsat bra, lite strul med flytt och en del annat kring D, men i övrigt har allt löst sig bra faktiskt.

 Mitt jobb är världens bästa tror jag minsann! Jag får lära mig massor av nya saker, jobba på alla mina jobbiga fobier OCH så har jag fantastiska arbetskamrater. Kan det bli bättre?


Jag har inte många bilder från jobbet, men jag kan bjuda på denna

 


Idag har jag städat ur syrselådorna, skurat alla och fyllt på med nya äggkartonger och ny fräsch mat till dessa kryp. Syrsor är INTE mitt favoritdjur, men de är levande de med och ska såklart ha det bra i sitt liv tills det är över. Så jag sköter om dem efter bästa förmga och försöker låtsas att jag inte alls är rädd för dem..... Om man läser på om dem är de ganska intressanta till och med, och numera kan jag se skillnad på hane och hon till och med!! DET är inte illa pinkat av en fobiker, det ni!

Det är dags att börja avla på dem med så jag läser på som en tok just nu, måste ju göra det så bra jag kan :-)


Sen ska jag hämta världens häftigaste insekter nästa helg - SPÖKSKRÄCKOR. De ska få bo i ett terrarium i reptilrummet, växa på sig och sen ge oss fler skräckor. Det ska bli intressant att få inreda deras nya hem och se dem växa upp, de är jättehäftiga.

Och så här kan de se ut:

 




Mitt liv utanför jobbet är under förändring, två familjer ska bli en och det är spännande det. Mannen jag älskar är en fantastisk person som tagit in mig och mina kids utan mankemanger alls. Vi lever ihop och har en underbar vardag med alla barnen, det är så mycket värt så det kan ni inte tro!

Just nu letar jag plats till mina hästar, de ska också få flytta, lite närmre stället vi ska bo på. Det är dock inte helt lätt att hitta en lösdrift för fem hästar bara så där.... Men det löser sig nig, det är jag övertygad om!




Jag körde Fille häromdagen, det var så skönt att bara sela på och låta oss gå rakt ut. Han skötte sig helt perfekt, såklart, han är ju den bäste! Lite bilder från turen med honom och Helldog I och II

     



Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards