Alla inlägg under september 2013

Av Lotta - 30 september 2013 22:34

Nu är alla ödlor matade, pinnarna har fått nya fräscha hallonblad, hundarna är hos sina extrafamiljer, fågeln har blivit lite bortskämd med godis, min väska är klar och står i hallen, Fina packar sin just nu.

Imorgon bitti ska vi hämta bilen som inte ville starta förut och lämna tillbaka Toyotan. Sen till butiken för att parkera för att sedan ta en promenad till stationen där tåget står. Avfärd mot Stockholm och båten:-)



Vi behövde drömma lite förut så vi åkte till bilhandlaren och kikade på mc:

Det är en fin hoj. Och inte jättedyr, men enligt en vän är det en gynekologstol! Jaja, Fina passar på den, och jag tänkte nog passa på nåt liknande jag med!

Nu sova, jättetrött quinna här....
Ta hand om er!
Kram

Av Lotta - 30 september 2013 17:17

Lite bilder som jag tagit på sistone

Först ut Theo, en Skäggagam på fem år. Han har väldigt snygg färg, och är är väldigt trevlig att hantera

Theos terrarium, det blev snyggt på övervåningen

Fixade lite till majsarna med, det var uppskattat

Sen försökte jag fota sköldpaddan. Det gick ju sådär....

Nog förnu, dags att åka hem och packa. Har precis lämnat alioth hos Ida, han ska vara hos henne några dagar:-)

Ha det gott
Kram

Av Lotta - 30 september 2013 13:16

Efter en hyfsat stressig förmiddag bjöd Fina mig på lunch:-)
Kinesiskt blev det, gott var det och mätt blev jag.

Nu får hundarna sin promenad, sen blir det lite glass innan det ska akvariestädas igen.

Av Lotta - 30 september 2013 07:15

Ja jösses vad tidigt vi klev upp idag då.... Jobbet står på agendan, ska skjutsa lite ungdomar hit och dit först, lämna bilen på verkstad, och sen är det jobb hela dagen!

Idag ska jag jobba med vatten hela dan, det är massor att göra där. Och det ska vara klart om två veckor, då mässan är. Så skvalpa på tanten!

Imorgon är det utbildning:-), ska bli roligt!

Ta hand om er alla!
Kram

Av Lotta - 29 september 2013 22:08

Igår var jag på fest som en vän till mig höll. Den handlade om att fira livet, och Älska Livet. Väldigt trevligt var det, att få vara med och fira det dyraste vi har, med en människa som har kämpat hårt för sitt liv.

Lite bilder från tillställningen:

Fantastiskt trevlig fest, helt underbart tema och så mysiga människor!
Det fanns en canvastavla där, vi som kände oss manade kunde måla vad vi tänkte och kände på den, gästboken vi skrev i innehöll nog en hel del varma ord och tankar på slutet av kvällen med :-)

Till slut vill jag visa Eva, en strålande vacker människa, med mod och styrka som jag avvundas henne:

Hennes present från mig blev den rosa ödlan. Den är helt rätt färg, och en del av intäkterna går direkt till bröstcancerfonden. Passar bra.

Ta hand om er nu!

Kram

Av Lotta - 29 september 2013 16:15

Jag har inte bloggar alls idag!! Hur det kan bli, vi har jobbat och det har funnits att göra så det glömdes bort....
Skärpning på tanten!

Ikväll kommer ett speciellt blogginlägg, om festen jag var på igår, håll utkik!

Ta hand om er, kram!

Av Lotta - 28 september 2013 23:39

Jag har nyligen insett HUR viktigt det är med skyltningen i våra fönster - jag är ju själv ett fan av snygga fönster, som kund alltså :-)

Tog kort på några snygga idag

[Bild]

[Bild]

Av Lotta - 28 september 2013 16:51

Oj vad lite bra musik, en bit choklad och en gaspedal kan göra för välbefinnandet. Jag har kört 15 mil, tänkt, och funderat, det är väl inte direkt några slutsatser dragna mer än att jag verkligen måste ta mitt eget ansvar för mitt eget mående och min egen förståelse för andra.

Nu ska tanten få lite kaffe i kroppen, sticka lite och lyssna på Bob Dylan :-)

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards