Alla inlägg under september 2013

Av Lotta - 13 september 2013 07:48

Jag är tidig på jobbet idag, ska städa akvarier och fixa runt hyllorna tänkte jag :-)

Har precis gått runt och godmornat djuren, tänt lite lampor och förberett inför morgonysslorna. Nu ska jag sätta på tevatten, Fina kommer alldeles snart så det blir lite frukost då med

Ha en underbar fredag nu!
Kram

Av Lotta - 12 september 2013 17:02

Vi har varit i Uppsala på utbildning, kom dit igår, sov på hotell och lärde oss nya saker idag.

Fick träffa en hel del trevliga folk, höra nya saker, och dessutom hann jag dricka massa kaffe (som sätter sina spår i nedre delen av magen)

Nu är vi på väg hem, försöker strukturera allt i huvudet.
Barnen fick vara kvar hos folket i Knivsta, de har varit förkylda och behöver nog några dagar att kurera sig på. Ska hämta dem imorgon kväll, jag ska på seminarium i Stockholm på eftermiddagen så jag tar rundan om Knivsta då med.

På återseende!
Kram!

Av Lotta - 12 september 2013 08:21

Den stod på fel ställe och har nu konverterat till en grå skitbil.
Vi har gott om tid så vi tig en sväng i tunneln!

Mannen läser tidning, jag bloggar.
Jag har hört att det finns de som gör snuskigare saker i tunneln.....,

Av Lotta - 11 september 2013 20:17

Fina och jag är i Uppsala:

Nu ska det ätas tills koman slår till, sen soooooova!!
Kram på er!

Av Lotta - 11 september 2013 14:27

En fråga jag fick på jobbet. Och nej, han fick inget svar, det enda han fick var att få se mig bli alldeles blank i ansiktet...... Sen frågade han igen, och jag tittade desperat efter de andra som jobbade...... Irina såg ut som jag kände mig, så det var ingen ide att fråga henne. Som väl är kom bästa M och räddade läget, det visade sig att kaboomba är en akvarieväxt! Och det stavas förmodligen inte ens som jag tror.....


Nåja, det blev ju bra. Nu sitter de små prinsarna i baksätet på lyxbilen, vi är på väg mot Knivsta med dem, sen far vi vidare.

Ha det gott!
Kram

Av Lotta - 11 september 2013 08:14

Idag blev det en annorlunda morgon, Fina lämnade barnen på skola och dagis, medan jag satt hemma och frukostpratade med ena tonåringen. Hon har mycket bra och smarta tankar den tjejen!

Nu sitter jag och väntar på killtonåringen som fixar gympakläder, sen är det in till stan i ilfart, ska jobba fram till lunchen.

Ha en underbar dag, trots, eller tack vare, regnet!

Kram!

Av Lotta - 10 september 2013 23:20

En bildreminder om att jag faktiskt kan vara ordningsam :-)

Av Lotta - 10 september 2013 22:57

Jag är så trött, så trött. Och sjuk...., har ont i halsen och lungorna

Hur som. Imorgon är en ny dag, och då ska jag jobba, sen åker vi uppåt, kidsen ska till Knivsta och vi till Uppsala för utbildning.
Ska bli roligt, även om jag just nu är väldigt trött.

Ikväll grillade vi med Ian och hans dotter Mimmi, båda tonåringarna är hemma med så blev 8 runt bordet:-)
Tyvärr regnade det så vi fick sitta inomhus, men det gick det med.


Nu ska tanten sova, dagen tog hårt på henne.

Sov gott alla, på återseende!
Kram!




Envillhabil!!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards