Alla inlägg den 7 september 2013

Av Lotta - 7 september 2013 23:32

Jag måste berÄtta för er om, och visa bilder från, Ervallas hembygdsgård.

Var där idag, kikade in i alla bidar och hus, tittade på redskap, bilder och autentiska foton.
De som ställt i ordning detta fina ställe har verkligen gjort ett BRA jobb!
Det fins gott om saker att titta på, massor av information om både saker och byggnader, en hel del kring jobbet att få allt på plats finns det också.

För barnen är det också roligt, det finns många utrymmen att utforska, både inom- och utomhus:-) Ludvig hittade genast en kompis som han for runt med bland husen.

Har man inget att göra någon dag kan man åka hit och titta, det är väl värt det besöket!

Bilder då, det blev många tagna:

Av Lotta - 7 september 2013 15:37

En dag med mycket innehåll är det idag.
Vi har varit nere på byn en stund, tittat på, och pratat med folk, kikat på lamm, lyssnat på lite musik, ätit mat och glass, vilat, studsat i hoppborgen.....
Daniel har varit hos en kompis, sedan i morse, med ett kort avbrott för helikopterfärd!
Ludvig skulle INTE åka helikopter, men kom på att det nog skulle vara skoj iallfall:-). Och det var det nog, för JÄVLAR I MIN LÅDA vad han snackade under färden!! Det här är ju inte alls läskigt, det sa han direkt vi lyfte, och sen pratade han i stort sett hela tiden, sken som en sol och log med hela kroppen!
Daniel hade varit tyst hela färden men såg så lycklig ut när han landade så han svävade nästan av egen maskin!

Just nu är Daniel hos sin kompis Pontus, Fina tog med sig Ludvig ut för att köra hem ved och jag ska göra det sista på biblioteket, och fixa lite fika till vedkillarna. Daniel kommer i te hem förren till kvällen så han äter där :-)
Får se om han kommer hem förresten, han var väldigt sugen på att vara kvar :-)

Nu ska jag nog lyfta på röva, jag skriver iallafall en vända till idag, var så imponerad av Ervalla hembygdsgård, så jag vill skriva om den med!

Ha en fortsatt UNDERBAR lördag vänner!

Av Lotta - 7 september 2013 12:37

Jag orkar inte skriva så mycket om det, men ni får se lite iallafall :-)

Av Lotta - 7 september 2013 09:53

Vi sitter ute vid trädgårdsbordet, i september, och njuter av frukosten.
Killarna rusade just iväg efter att ha kastat i sig sin, vi äter lite längre stund.

Snart dags för ervalladagen!
Först lite morgonbilder från oss:

Och kolla vad långt jag hunnit med biblioteket:

Ha det gott nu och njuuuut av det fina vädret och lördagen!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards