Alla inlägg den 2 september 2013

Av Lotta - 2 september 2013 21:23

Ikväll har vi spenderat tid med bästa Åsa :-)

Barnen har lekt i lekstugan, plockat äpplen och ätit kvällsmat, kollat på tv och lekt med hunden:-). Daniel fick paket med, en film med Scooby Doo som de inte hade hemma. Fast den var visst otäck, de stängde av den utan protest och satt sen och berättade om en otäck figur som hade skeletthuvud...

Imorgon ska det firas både i skolan och hemma, kladdkaka hela dagen :-)

Fick tag på tre spel till PSII, som jag hoppas blir toppen till 6åringen, det ena är visserligen för 7+, men han får träna på det.

Lite bilder från kvällen:

Sista bilden är några av paketen som Daniel ska få imorgon, resten ligger på jobbet

Nu ska jag titta när ormarna äter tror jag, eller så sitter jag helt enkelt kvar i soffan och smådör lite.... Åt kanske liiiite mycket bouillabaisse hos Åsa :-)

Sov gott nu alla!

Av Lotta - 2 september 2013 18:12

Sitter vid Åsas köksbord och blir friserad, Fina fick börja;

Nu är det jag som sitter under kammen:-)

Snart är det mat, det blir bouillabaisse för oss som äter sånt, och bebisarna får varma mackor:-)

Härlig måndag!!

Av Lotta - 2 september 2013 16:39

Jag känner av helgen nu, min kropp talar om för mig att vi faktiskt jobbade väldigt bra i helgen. Ont i fötterna, ryggen, nacken och högra handleden.

Men vilken rolig helg det blev, trots att min fredag kunde varit bättre..... I går hade jag verkligen kul!

Hämtade just två glada killar från skola och dagis, sen tog vi en långsam promenad på fältet, så hundarna fick kissa. Daniel har planerat halloweenfest, med skrämselstigar i skogen :-)
Daniel har för övrigt en kompis i skolan, som han ska träffa och leka med snart :-)


Nu ska jag vila en stund, sen åker vi till bästa Åsa och hennes familj en stund :-)

Ta hand om er!!

Av Lotta - 2 september 2013 11:46

Game, spelbutiken i stan, var ju bra! Tre spel med mig hem, de hade toppenbra pris och nu har jag medlemskort där med:-)
Daniel kommer bli glad, många paket, besök av sina favoritpersoner, och kladdkaka :-). Det blir en BRA dag imorgon, han får bjuda på kladdkaka på skolan med :-)

Jag sitter just nu och väntar på pizza, det var lite nödvändigt med mat innan jag fortsätter med fiskjobbet. Det är storstäd på gång i ett av karen igen. sen ska det flytta dit nya fiskar efter lunchen :-)

Puss på er mina vänner!

Av Lotta - 2 september 2013 07:38

Jag inser hur trött jag kommer vara idag, några timmars vakenhet på natten ger den effekten.....


Jag har iallafall världens finaste prinsar här, de sitter och äter frukost framför tvn, i det varmaste rummet i huset (närman eldar på kvällen blir det supervarmt och eftersom vi sen stänger dörren dit på natten blir det HETT på morgonen), men har ändå dragit på sig filtarna :-) Myspys kallas det!


Om några minuter ska vi tralla iväg till skola och dagis, idag ska Daniel få följa med mig in och lämna Ludvig, då vi ska ha sällskap in på skolan sen. Vi ska kolla om han får bjuda på kladdkaka i morgon då han blir 6 år :-), han älskar verkligen det så det kan han äta måååånga gånger i veckan!



Ha en toppendag nu allihopa!

Av Lotta - 2 september 2013 04:13

Haha vad rolig jag känner mig, extremt låg humor så här dags på dygnet :-)

Kan inte sova, hur jobbigt är inte det då? Inte vet jag vad som håller mig vaken heller? Inga obetalda räkningar, allt som ska fixas är fixat, inget som ligger och mal.... En sak att ordna men det ska jag klara av imorgon(planerat). Bara vaken liksom?

Jaja, man får väl göra det mesta av det då, blogga lite är ju aldrig fel :-)

Jag kom på en sak som snurrade i huvudet innan jag somnade det, en jäkligt tokig sak som hände på jobbet.... Det kanske var det som väckte mig? Men det är inget jag kan fixa nu iallafall, det måste jag vara på jobbet för, och dessutom måste just den kunden komma in i butiken också. Så det är inget som jag funderar på, egentligen, men jag får skylla lite på det ändå tror jag. Bättre att ha en anledning till sömnlösheten än ingen orsak alls.

Jag var uppe och hjälpte lillprinsen på toa i kväll, han är så duktig :-)
Så trött och komatos, och ändå går han på toa och fixar det han ska, knallar in i sängen igen och somnar om. Ibland hamnar han i soffan, hur han nu tänker där? Han måste kryssa runt en massa saker då, till skillnad från när han ska till sängen - vilket är raka vägen....

Daniel bjöd in lite folk på tisdag, kladdkaka ska han bjuda på :-)
Ikväll var det en trött kille som knappt höll ihop, mycket lätt till tårarna och väldigt känslig för minsta lilla motstånd..... Hoppas att en god natts sömn gör susen.
Vi fick veta att "gården" är öppen en del fredagar för kidsen i hans ålder med, det ska bli roligt att åka dit :-) Det såg han glad ut för att få veta:-)

Nu väckte jag nog Fina med, dags att släcka ner skärmen. Hoppas JB kommer med sin sandpåse igen snart!

Ha det gott alla!

Av Lotta - 2 september 2013 03:37

Haha vad rolig jag känner mig, extremt låg humor så här dags på dygnet :-)

Kan inte sova, hur jobbigt är inte det då? Inte vet jag vad som håller mig vaken heller? Inga obetalda räkningar, allt som ska fixas är fixat, inget som ligger och mal.... En sak att ordna men det ska jag klara av imorgon(planerat). Bara vaken liksom?

Jaja, man får väl göra det mesta av det då, blogga lite är ju aldrig fel :-)

Jag kom på en sak som snurrade i huvudet innan jag somnade det, en jäkligt tokig sak som hände på jobbet.... Det kanske var det som väckte mig? Men det är inget jag kan fixa nu iallafall, det måste jag vara på jobbet för, och dessutom måste just den kunden komma in i butiken också. Så det är inget som jag funderar på, egentligen, men jag får skylla lite på det ändå tror jag. Bättre att ha en anledning till sömnlösheten än ingen orsak alls.

Jag var uppe och hjälpte lillprinsen på toa i kväll, han är så duktig :-)
Så trött och komatos, och ändå går han på toa och fixar det han ska, knallar in i sängen igen och somnar om. Ibland hamnar han i soffan, hur han nu tänker där? Han måste kryssa runt en massa saker då, till skillnad från när han ska till sängen - vilket är raka vägen....

Daniel bjöd in lite folk på tisdag, kladdkaka ska han bjuda på :-)
Ikväll var det en trött kille som knappt höll ihop, mycket lätt till tårarna och väldigt känslig för minsta lilla motstånd..... Hoppas att en god natts sömn gör susen.
Vi fick veta att "gården" är öppen en del fredagar för kidsen i hans ålder med, det ska bli roligt att åka dit :-) Det såg han glad ut för att få veta:-)

Nu väckte jag nog Fina med, dags att släcka ner skärmen. Hoppas JB kommer med sin sandpåse igen snart!

Ha det gott alla!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards