Alla inlägg den 1 september 2013

Av Lotta - 1 september 2013 21:40

Idag var det en bra galen dag på jobbet, jävlars vad det ramlade in folk!!! Och det blev toppen bra, jag stressade inte bort mig helt iallafall :-) Och OJ, vad jag kände mig bra efter att vi stängt, det var skönt att vi både fixade allt jobb, klarade budgeten, och dessutom hade kul under tiden!


Prinsarna är hemma nu med, det är skönt att ha dem hemma igen, i sina egna sängar så man kan krama på dem när som helst. Även om ledigheten (haha liksom, jobbade ju hela tiden, men ändå) är skön, så är det ännu skönare när de kommer hem igen!


Vi har haft folk här i kväll, Ian och Anneli kom förbi och åt med oss, killarna umgicks och bjöd in dem på kalas på tisdag, maten var god, efterrätt fick vi med:-) Bra kväll helt enkelt!


Nu ska jag sova, ladda för måndagens bestyr och förhoppningsvis få kramas med Fina lite innan jag går i koma.....


Sov gott och ta hand om :-) -)

Av Lotta - 1 september 2013 15:14

Om bara några minuter är mina prinsar hemma, efter en VÄLDIGT intensiv dag på jobbet känns det skönt att sitta här och vänta en stund.

Jag ser fram emot att få krama mina barn, jag saknar deras pladder och pussar, deras eviga prat om stenar, vapen och rosa skor :-), hur trött man än är, lyfter de mig ett snäpp.

Nu ropar de ut att tåget kommer, dags att träffa killarna!

Ha det gott!!

Av Lotta - 1 september 2013 09:29

Det är drygt ett år sen jag startade den här bloggen nu. Då bodde jag med två små prinsar i skogen, ensam mamma mitt ute i skogen och med en hel del drömmar och tankar.

Bloggen hade som syfte att berätta om vårt liv där och då, hur våra planer sattes i verket och livet blev som jag hade planerat just då.

Nu berättar jag om vårt liv, varje dag i stort sett. Men det blev inte riktigt som jag hade planerat då, tvärtom faktiskt.
I mitt liv finns numera ganska mycket jag inte räknat med: en man jag kallar Fina, två bonusbarn, ett jobb i en bransch som är helt ny för mig, massor av djur jag aldrig haft förut.....
Allt vände en höstdag för snart ett år sen, när jag egentligen skulle på hästträning, då jag träffades av det jag vill kalla livets tanke. Han gick på vägen och jag stannade. Sen bestämdes livet i en helt annan riktning :-)

Jag sitter just nu på blå bänken på ängen, första höstpromenaden för året. Har plockat hallonblad åt pinnarna, rastat hundarna, och om en liten stund är det frukost med Fina innan det bär av mot jobbet igen :-)

Idag kommer mina fina prinsar hem med, de åker tåg hem med farbror Erik i eftermiddag.


Ha det gott nu alla!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards