Alla inlägg den 10 september 2013

Av Lotta - 10 september 2013 23:20

En bildreminder om att jag faktiskt kan vara ordningsam :-)

Av Lotta - 10 september 2013 22:57

Jag är så trött, så trött. Och sjuk...., har ont i halsen och lungorna

Hur som. Imorgon är en ny dag, och då ska jag jobba, sen åker vi uppåt, kidsen ska till Knivsta och vi till Uppsala för utbildning.
Ska bli roligt, även om jag just nu är väldigt trött.

Ikväll grillade vi med Ian och hans dotter Mimmi, båda tonåringarna är hemma med så blev 8 runt bordet:-)
Tyvärr regnade det så vi fick sitta inomhus, men det gick det med.


Nu ska tanten sova, dagen tog hårt på henne.

Sov gott alla, på återseende!
Kram!




Envillhabil!!

Av Lotta - 10 september 2013 14:03

Jag mår inte alla bra idag, fast hade en massa energi i morse ändå.... Så det blev en massa gjort vid akvarierna, vattenbyten på sista avdelningen, flera pumpar fixade, en del fisk fick flytta till Hallsberg för att frigöra kar till det nya som kommer in nästa vecka, kollade av så alla hade skyltar .... Två fristående kar kvar att byta vatten i bara, och så allt städande vid guppykaren:-). Ska bli kul att pytsa i de nya fina fiskarna i helt rena och fina kar!

Sen ringde de från skolan, Daniel hade ramlat ner från klätterställningen och hade ont..... Han har inte brutit något, men är så klart stel och öm.....
Hämtade hem honom vid ett, och just nu är det lugnt, han har inte ont mer än lite i korsryggen. Som tur är slog han inte i huvudet, han lyckades ramla lite på sned och sidan.


Nu ska jag vila en stund, sen dags att ladda inför kvällen, då både Ian och iallafall en av tonåringarna kommer hem:-)

Ha det gott tills vidare!


Vill ha en sån här för övrigt:

Av Lotta - 10 september 2013 07:54

Jag vaknade inatt, huvudvärk och frusen som attan....
Tog en tablett och försökte somna om, då kom jag på att jag ju inte tryckt iväg betalningen för båten i november.... Jaja, det är fixat nu.
Somnade till slut och vaknade som ett vrak. Nu har jag hostat lungorna ut ur kroppen, kräkts på dyngstacken (kräks ofta när jag har feber.....) och fixat djuren.

Off to work!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards