Alla inlägg den 6 september 2013

Av Lotta - 6 september 2013 23:56

Jag är så trött, så trött.

Det ska bli skönt med sömn, hoppas natten blir toppen för oss alla!
Sov gott!!

Av Lotta - 6 september 2013 19:14

Promenad på ängen en sen eftermiddag, det är gott det.

Passar på att fota nu när ljuset är så bra, färgerna är fantastiska faktiskt!

Jag gjorde om lite på lin blogg förut, upptäckte att jag kunde lägga till avdelningar på vänster sida :-)
Kolla gärna, det händer lite saker då och då :-)

För övrigt har jag JÄVLIGT ont i min handled. Den lät konstigt och nu gör den oooont.....

Lite bildbomb nu då!

Imorgon är det ervalladagen, Daniel ska leka med en kompis, flyga helikopter och sen tillbaka till samma kompis:-)
Ludvig ska få ensamtid med mamma och pappa Stefan :-)


Idag när jag hämtade kidsen fick jag höra att Daniel är så trevlig, snäll, artig och mysig. Det värmer gott!
Ludvig hade haft en bra dag med, han var lite dämpad i morse, så det var skönt att höra:-)

Nu har barnen fått på sin fredagsfilm - kaptein sabeltann. De är nerbäddade och nöjda, så jag ska passa på att ta det där badet nu:-)

Ha det gott!

Av Lotta - 6 september 2013 16:49

Några gillar, några inte, men det är iallafall det vi får idag :-)
Köttfärssås på G:

Sen blir det lite bad på det, ska bara göra klart bibblan och göra fredagsmys till kidsen först.

Igår löste sig stallplats för Stollan, hon står kvar på samma ställe som nu, tills vi hittar en ny ägare. Det är ju skönt?.

Av Lotta - 6 september 2013 16:01

Jag håller på att fixa till så biblioteket går att använda till det man använder bibliotek till. Det är fullt av saker som jag hivade in när jag städade övervåningen och lite i containern.
Bilden här är ena änden av rummet, före:

Och efter:

Andra änden är liiiiite rörigare.....
Före:

Under arbete:

En liten stund till så är det fint!

Av Lotta - 6 september 2013 09:18

Japp, det är jag det :-)
Först med ett barn till skola, en kille till dagis, sist en kille till nästa skola. Väl hemma fick det bli med vändande då ena killen glömt sin väska hemma....
Nu sitter jag och frukostar, snart dags att bära terrarium som ska in, ut med allt i kärran, ett skåp ska flyttas och nånstans ska vi sköta om reptilrummet med.... Jag gillar att jobba hemma, men vi är duktiga på att planera in mycket!

Tog kort på skolan idag, så här ser ser det ut där vi går in på gården:

Ingången till Daniels skola:

Ludvigs dagis, det röda huset. Rundar man hörnet till höger kommer man till skolans entréer:

Nu ska jag dra på strumpor och skor, dags att släppa ut Helldog Ioch II, och jobba på lite!

Ha det gott vänner!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards