Alla inlägg den 13 september 2013

Av Lotta - 13 september 2013 23:30

Min tur i stora staden gav INTE mersmak kan jag säga. De har blinkat åt mig, sprungit framför min bil, förmodligen undrat vad fan jag gjorde när jag åkte två varv i rondellen när jag inte kom ut.... Det hände två gånger för övrigt, i samma jävla rondell.
För att inte tala om de två herrarna jag frågade om hjälp på tbanan...... De såg ut som om de hade kunnat klappa mig på huvudet och kalla mig "lilla gumman" när de insåg att jag inte hittade rätt tåg..... Det är inte så jäkla lätt när man inte kommer från stan - om de någonsin kommer till Örebro hoppas jag de går vilse i Stadsparken!!


Nu är jag iallafall hemma, alla barn, ungdomar och vuxna är på plats. Precis som det ska vara, lugn och ro med alls under samma tak.

Sova nu då, det är dags att jobbarn bara några timmar.

Sov gott, och kram på er!!

Av Lotta - 13 september 2013 17:07

Sorg handlar om ett brustet hjärta, inte om felaktiga tankesätt

Det verkar vara idag varje dag - jag ska somna nykter idag

Man kan Inte hälsa på det som har hänt - idag har jag ansvar för MITT liv

Ta lärdom av barnen

På tre dagar kan du lära dig en teknik, som du sedan kan jobba med resten av livet

Kommunikation är en förutsättning för sorgebearbetning

All sorg är unik

Vi är flockdjur och behöver en annan levande människa som lyssnar när vi bearbetar

98% av alla sörjande VILL prata om det som hänt, vid rätt tillfälle och med rätt person

Var ett hjärta med öron, utan mun. Lyssna. Erbjud en kram.

Kramas genom att bara hålla om








Mycket bra!

Av Lotta - 13 september 2013 15:30

Så heter seminariet jag just nu sitter och väntar på ska börja.
Det handlar om sorg, sorgebearbetning och om att möta sorg. Kan vara en bra början tänkte jag, jag vill ju gärna kunna hjälpa andra som hamnar där jag hamnade. Då måste jag först hjälpa mig själv är min tanke:-)

Idag hann jag med en massa på jobbet innan jag åkte, både med akvarier och lite annat, det var skönt det. Jag ska visst jobba imorgon med, Fina är hemma med kidsen och jag sliter :-)

Efter den här dryga timmen ska jag ta mig tillbaka till min bil, ut ur stora staden och mot Knivsta. Mina prinsar ska hem idag :-) Det blir fullt i huset i helgen, alla barn och en tillhörande pojkvän är hemma :-)


Nu börjar det här. På återhörande, och kram!

Av Lotta - 13 september 2013 14:55

Nej, det är så, jag avskyr när det blir för stort!

Idag har jag kört från lrebro till Stockholm, i Stockholm är det RÖRIGT!!
Jag hittade parkering på hornsgatan, snordyrt, och nu sitter jag på tbanan in mot Hötorget där jag ska av och förhoppningsvis komma i tid till min föreläsning :-)
Idag ska jag lära mig något om sorgebearbetning är det tänkt.


Nåja, det ser ut som om jag snart är på plats, skönt det!

Av Lotta - 13 september 2013 07:48

Jag är tidig på jobbet idag, ska städa akvarier och fixa runt hyllorna tänkte jag :-)

Har precis gått runt och godmornat djuren, tänt lite lampor och förberett inför morgonysslorna. Nu ska jag sätta på tevatten, Fina kommer alldeles snart så det blir lite frukost då med

Ha en underbar fredag nu!
Kram

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards