Alla inlägg under september 2013

Av Lotta - 22 september 2013 09:41

i morse var huset nästan tomt, bara minsta pojken är hemma med oss.

Daniel har sovit hos en kompis inatt, det hade gått jättebra fick jag just veta:-) Tänk vad stora killarna börjar bli! Det är inte klokt vad det går fort ibland, livet!

Idag ska vi ner till Hallsbergs BK, och visa upp oss. Det är invigning sv deras nya lokal, och vi ska stå där med lite erbjudanden, och prata med folk:-)

Kram på ett, ha en UNDERBAR dag nu!

Av Lotta - 21 september 2013 22:47

jag fick den frågan häromdagen, och det frågan handlade om var att förlora en anhörig. I mitt fall min sambo.

Ja, vad fan ska man säga, om jag inte trodde på en framtid skulle jag inte ge mig in i ett förhållande. Och framtiden innehåller mycket mer tid än jag troligtvis kan räkna med - jag ville ha och vill fortfarande ha en evighet och det vet vi ju alla att det inte är riktigt möjligt. I det där tänker med tiden ingår INTE. Döden. Alls. Det har den aldrig gjort och kommer ALDRIG göra.
Men eftersom jag är en tänkande människa, precis som vi alla är, betyder det att jag är väl medveten om döden och att den hälsar på när det passar den. Det finns inga bra dödsögonblick.
Så jag vet att döden finns är, den lurar i skuggorna medan den väntar på att vi släpper garden och släpper in den. Jag kan aldrig förbereda mig, men jag vet vad det handlar om och jag VET att jag klarar av katastrofer som det.

I vardagen hugger vetskapen efter mig med sina otäcka tänder, men jag föredrar att leva, och att leva det så fullt som möjligt.

Som svar på frågan då.

Ja. Det är klart jag fixar det. Såklart. Annars kunde jag lika gärna sitta i skogen utan min Fina. Så utan att fundera på det är alltför mycket, JA. Jag fixar det.

Nu ska jag sova. Zzzzzzzz
Kram

Av Lotta - 21 september 2013 14:16

Idag hälsar vi på Casper, och hans flickvän

Av Lotta - 21 september 2013 13:09

Vi har en del crazy ideas när det gäller skyltning i butiken, så idag rök en av björkarna :-)
Jag ska ta bilder under arbetet med skyltningen, så ni får se :-)

Just nu sitter jag och väntar på Ida, vi ska hälsa på Casperkillen. Klippa lite ur svansen och så:-(


Köpa mc förresten, det låter väl som en bra ide!? Den står i skellefteå, 80 mil är ju en bit, men hojen är snygg som tusan och köpsuget STOOOOORT!!!..... Får suga på den karamellen en stund till.


Igår på jobbet köpte jag mig ett djur, eller, jag köper den privat men av en kund som nog inte trodde att han skulle kunna sälja sin skäggis bara så där:-)

Nu ska jag köra lite bil, på återhörande!
Kram

Av Lotta - 21 september 2013 09:32

Och var tog tanten vägen då?
Jag skjutsade Amanda till tåget och fann sedan mig själv på jobbet:-), skulle bara lämna hallonblad och gräs.... 45 minuter senare.....

Nu är bilen tankad, det sörplade i sig en aning när jag testade om jag kunde hänga med mc:n.....

Nu hem för frukost!
Ha en toppendag alla!
Kram

Av Lotta - 20 september 2013 21:36

Ursäkta dåliga bilder, men jag måste visa :-)

JÄKLARS. Det är tryck i mannen!!!!

Av Lotta - 20 september 2013 19:38

Jag sitter med Fina på Conventum och äter mat:

Det smakar så gott, så gott. Perfekt avslutning på fredagen:-)

Av Lotta - 20 september 2013 13:47

Hmmm, magen gör ooooont, så ont.
Magkatarr, mest troligt.....


Ikväll ska Fina och jag på Conventum, Jerry Williams spelar :-)
Killarna ska vara hemma med bästa Amanda, hon är och hämtar dem på dagis och fritids nu:-). Den tjejen är guld värd!

Nu är det lunch på jobbet :-)

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards