Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av Lotta - 26 augusti 2013 22:46

Nu ska tanten sova. Hon är trött som fan och väldigt liten på insidan.
Inte många rätt i vindlingarna idag inte.

Har iallafall jobbat på dagen, haft möte med sotaren på morgonen, fotat hundarna och beställt en sak på nätet.

Nu ikväll var prinsarna och jag på cirkus, dagens höjdpunkt för oss alla tror jag :-)
Killarna hade jätteroligt, förutom i pausen då Ludvig kastade sina popcorn i gräset och fräste av ilska. Det gick dock över, tack och lov.
Daniel red kamel idag, Ludvig skulle rida ponny men ångrade sig och gav bort sin biljett. Därav ilskan, då han sen ångrade sig igen och pengarna var slut..... Men som sagt, det gick över det med och resten av kvällen var tokrolig enligt killarna :-)

Tant otillräcklig härjar här och menar på att jag nog är ett rätt dålig människa som inte alls är nåt att ha, så jag tänker somna nu och skita i henne. Sov bort dumheterna, det är ett bra recept det.

Godnatt alla. Syns imorgon.

Av Lotta - 26 augusti 2013 07:26

Idag kommer som sagt sotaren, nån gång på förmiddagen. Först ska jag skjutsa tre killar till skola och dagis, sen är jag hemma under förmiddagen för att städa ur pinn-karen och sköta djuren. Förhoppningsvis hinner jag med en rejäl städning i nåt av rummen med, det är behövligt kan man väl säga...

När sotaren åkt igen ska jag ner till jobbet och mata ödlorna, kanske nån orm kan få lite mat med.  Det ska förberedas inför helgen med, kidsen ska ju iväg till farmor och farfar då och vi ska jobba som stollar,


Morgonen började väldigt bra, får ju vakna brevid den finaste jag vet, och sen kom två fina prinsar ner och var så härligt underbara. Pratade en stund med tonårskillen vid bordet med, det är alltid roligt.  Jag är så lycligt lottad att jag har en stor familj, många barn, Fina och alla djuren, det gör livet så värt att leva :-)



Nej, nu ska vi åka iväg, återkommer senare!




Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards