Alla inlägg under augusti 2013

Av Lotta - 12 augusti 2013 07:41

Morgonpromenad med Helldog I och II

Jag gillar verkligen en promenad ute på ängen, i lugn och ro, utan stress. Det är en BRA start på både måndagen och veckan!

Om en liten stund ska killarna åka till skola och dagis, sen ska jag till jobbet och se till att få lite gjort :-)

Ha en mysig måndag alla!

Av Lotta - 11 augusti 2013 22:15

Idag tog vi det lugnt, jobbade lite på butiken bara. Det är stängt idag så vi ska egentligen bara mata och se till djuren, men eftersom vi hade gott om tid fick alla djur lite extra pyssel. Klappa, prata och spela lite musik för dem, städa burarna, byta skålar och flaskor.... Nu är det fint inför imorgon :-)

När vi kom hem blev det mat och sen filmeftermiddag. För både vuxna och barn :-)

Har gjort lite i burkrummet med, fixat pärmen med info, matat lite och pysslat om en del av dem. Tog kort på Kalle med, vilken skillnad på den lille vännen det är!! Hon äter som en demon så hon mår nog bra nu:-)
Bildbevis på förändringen:

Man ser framförallt på färgen, hon har ömsat klart nu, och är väldigt klar i färgerna. Sen, om man tittar noga, ser man att hon börjar fylla ut över ryggen lite :-)


Nu är det Natter här, sov gott alla!

Av Lotta - 11 augusti 2013 09:10

Om man fick sova en enda morgon, bara liiiite längre.....

Jaja, nu är jag vaken så det är lika bra att gå upp och börja dagen, lite frukost i magen och sen till jobbet:-). Djuren ska få sitt, ska passa på att städa golven med!

Ha en bra söndag alla!

Av Lotta - 10 augusti 2013 23:03

Idag blev lite annorlunda än planerat. Tänkte jobba lite på förmiddagen, åka hem, städa djurrum, fixa lunch och sen åka och göra nåt med de minsta killarna i familjen.

Det började som det skulle, frulle med några av barnen, en till frukost med nästa barn. Åka till jobbet, fixa lite med lite djur, städa lite, stå i kassan, kolla på finbesöket (en kille kom in med två Tokajer och en dvärgvaran), höra lite akvariejobb.

Killarna var hemma med sin idol L och tanken var att jag skulle åka hem vid lunchen som sagt. Det blev inte så, Fina blev hemskickad och jag fick en väldigt trevlig arbetsdag med Irina och några nya intressanta fakta i huvudet.

Eftermiddagen spenderades hemma, GOD mat och trevlig stund vid matbordet, miljoner kramar av fina lillprinsarna, sagostund(vampyrbalen på slottet), godis, film och glass. BRA kväll alltså!

Nu ska jag sova, imorgon ska vi mata djuren på butiken, handla glass och slappa. Tror jag. Det brukar kunna bli annorlunda än vi tänkt.

I höst förresten - då MÅSTE jag få igång mig själv socialt. Saknar kaoset när det är fullt med ungar i huset, vuxna som lagar mat ihop, röran och ljudet när man ska försöka få till lite lugn vid bordet. En gång i veckan, minst, vill jag ha kaoskväll med mina vänner!!! Så det så.

Nu får ni några bilder med, har säkert visat några förut, men det är min blogg så det får jag göra :-)

Natti!

Så. Nu är jag klar, sov gott, dröm sött och ha en bra natt!

Av Lotta - 10 augusti 2013 17:27

Idag blev det jobb hela dagen :-). Skickade hem Fina vid lunch, och stannade kvar själv, tillsammans med bästa Irina. Vi hade ne bra, och väldigt intressant dag, tänk att man kan ge fiskmat till katten för att trigga hungerkänslorna?!


Jag ska förbereda maten nu, pepparbiff med potatisgratäng för oss vuxna, potatismos och köttbullar till den yngre generationen:-)

Ni ska få ett br citat först, jag gillar det mycket!


 

Av Lotta - 10 augusti 2013 07:34

Nu har jag precis vinkat av Fina, ni som känner oss vet ju hur det går till.... Måste köpa mig ett SNYGGT förkläde.


Om en liten stund ska jag ut med jyckarna, plocka lite ny mat åt alla pinnarna och sen blir det frukost och jobbet. Jag ska jobba några timmar på förmiddagen, fixa lite med djuren i butiken, se om jag kan få till ett mysigt lördagsmyskort kanske. Har börjat ta lite kort som vi lägger ut som myspyskort, tex söndagskvällens sovkort eller fredagens godmorgonkort :-). Himla kul att visa våra djur och hur vi har det på jobbet!

Förresten har jag börjat gå ner i vikt igen, väldigt nice och behövligt:-)

Ha det gott nu så hörs vi!

Stollan ville vara lite nära!

Av Lotta - 9 augusti 2013 23:30

Förr skrev man dagbok, hemma på kammaren. Hade man tur tjuvläste inte syrran den.

Idag viker man ut sin dagbok på nätet och kallar det blogg. Man berättar om allt från himmel till jord, om allt från skavsår på lilltån till bröstoperationet.
Men det är fortfarande vår dagbok, vi har bara burit namn på den och tagit bort det där lilla hänglåset som man trodde skulle skydda mot eventuella tjuvläsare.

Idag läste jag i en blogg som säkert var tänkt som en berättande visning av något som bloggförfattaren var upprörd över. Istället blev den ett drev, dels på enstaka personer, dels på en företeelse. Det är lite otäckt att se hur mycket makt en sån text har.
Massor av folk delar, gillar och berättar vidare, tills det som står blir en sanning. Visserligen en sanning som aldrig granskades innan publicering, men eftersom det står där, i text, så är det sant....

Konstigt hur det kan bli. Att en dagbok kan påverka så mycket.....



Nu ska jag sova, imorgon ska jag jobba lite:-)
På bästa jobbet och med Fina! Killarna ska vara hemma med idolen L :-)

Kram på er!

Kom på att ju fick sniffa lite bebisnacke, finaste Linus hoppade lite i tants knä :-)

Av Lotta - 9 augusti 2013 00:49

Min Pacman bet mig idag, han blev nog lite stressad av att jag grejade med honom för att kunna ta kort.... Men kort blev det iallafall :-)

Sen fick jag pisk av våran Doris, den malaysiska djungelnymfen.... Skulle ta ut henne för att visa för våra gäster, hon har nog härdat färdigt sitt skinn nu. För AJ vad det kändes när hon slog mig med sina taggiga bakben!!!!

Provade också att bli biten av min magra leopardgeckohona. Henne som jag matar varannan dag, då hon var så mager att hon nog var lite döende när hon kom hem till oss.... Hon har repat sig jättefint, idag pep hon när jag kollade upp hennes status, och försökte bita mig flera gånger! Skönt att se, humör är bra!!


Nu ska jag sova, imorgon ska jag träffa överförmyndaren, banken, jobba lite och hälsa på en kompis. Innan kl ett helst, då ska Ludvig hämtas på dagis.

Kram på er!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards