Alla inlägg under augusti 2013

Av Lotta - 23 augusti 2013 22:49

Lång dag och många mil. Imorgon kliver jag nog upp i listan på Waze iallafall :-)

Vi kom hem efter ordning, prinsarna är på plats i Knivsta och om drygt 7 timmar ska vi upp och till jobbet! Ska bli kul att jobba, men just nu är jag tröööööött. Jättetrött.

Vi har massor av kul idéer efter besöket här:

Så nu snurrar kugghjulen må ni tro!!

Tog ett par kort på vägen hem:

Ganska okej bilder för att vara tagna i hyfsat hög fart genom bildrutan :-)


Nu önskar jag er godnatt, sov gott så syns vi imorgon!

Av Lotta - 23 augusti 2013 19:11

Sitter just nu på Mc Donalds i Norrtälje och äter inför resan hem.
Barnen är i Knivsta, vi har varit på studiebesök på en kollegas arkenbutik och ska jobba om ett halvt dygn:-)

Om en liten stund ska vi rulla hemåt, jag har något att se fram emot jag :-)

Kram på er!!

Av Lotta - 23 augusti 2013 12:09

Lite lunchpaus, har matat alla djuren, sorterat kläder och fixat lite hemma.
Om en stund ska vi packa in hela familjen i Lexuslyxen, och åka mot Knivsta. Prinsarna ska spendera sin helg hos farmor, farfar och farbror Erik, den här vistelsen är planerad sedan i våras när vi bestämde att de ska få gå på Sigtuna marknad :-)
Hemma blir det jobb, passar på att jobba lördag med Fina och bästa M, de är väldigt inspirerande att arbeta ihop med!
Hoppas hinna med lite annat än det vanliga med, sånt man inte hinner på vardagarna.


Jag tog massa kort när vi var ute med hundarna förut, ni ska få se några av dem:



Ser ni djuret i den här bilden?

Välhemma igen hittade Fina en lite vän, som vi sen släppte ut i naturen igen. Den satt och solade i hundarnas skål....





Ha en UNDERBAR fredag nu alla!

Av Lotta - 23 augusti 2013 07:03

Jag äger en kaffemaskin i modellen stor, den gör så gott kaffe! Nu har den bott hos bästa Mia ett år, så när jag hämtade den i veckan var det ett kärt återseende<3. Nu ska här drickas gott kaffe, tänkte jag.....
Köpte jag bönor? Nej, det skulle jag hinna på lunchen..... Det har gått flera dagar nu och inte fan har jag varit iväg och köpt bönor!!!!
Jaja, idag ska vi uppåt med prinsarna, så jag ska se om jag hittar en trevlig kaffebutik där:-)


Idag är jag ledig ifrån butiksjobb, men längtar efter att få gå dit, man har ett trevligt jobb då :-)


Bjuder på en chokladbild nu på morgonen:-)

Av Lotta - 22 augusti 2013 22:47

Eller flirt, det är väl att överdriva liiiiite. Återkommer till det.

Idag har jag jobbat från morgonen till eftermiddagen, hade knappt ro att ta lunch :-)
Har skvalpat hos fisken, städat akvarier, flyttat fisk och haft en massa för mig där. Matade alla bebisarna med, mina fina små geckobebbar <3

Efter lunch var jag lite avslagen, men det lättades upp av ovan nämnda flirt :-)
Jag har ett brödrapar som handlar av mig i butiken, med jämna mellanrum. Idag var de inne och ville fråga lite om vattenvärden, det löste vi ju lätt genom ett samtal till Da Boss som fick svara på miljoner frågor :-), säkert skönt att vara ledig.... Sen skulle vi kika på fisk och de köpte några riktigt fina firrar :-)
Efter avklarat köp var det dags att ta adjö, jag hälsade dem välkomna tillbaka och då tyckte de att jag borde ha en egen ringklocka i butiken som de kan ringa på när de kommer igen :-)! Jag gillar verkligen stamkunder, de här bröderna är så väldigt trevliga :-)

Hämtar sen två väldigt glada prinsar, de var på så gott humör och hade haft en toppendag (som vanligt )
De har jagat på ängen och ätit bullar idag, enligt dem en mycket bra eftermiddag :-)

Skulle åka och köpa pizza senare, min bil står med kärra på så jag skulle låna Lexuslyxen. När jag skulle få nycklarna säger mannen: kör väldigt försiktigt. Ja just det, däcket var ju lite paj sa jag.
Nej, det är ju det att försäkringen täcker inte om jag kör.... För han får inte låna ut den till någon under 25 :-)
Min man vet hur man smörar han!!! Gulliga Fina.


Nu har alla fått sitt, Ludvig har varit på natt-toa, hundarna varit ute och Fina snarkar redan. Dags för mig att somna med kanske? Ledig imorgon, det ska bli lite skönt :-)


Godnatt alla fina människor!
Återhörande!

Av Lotta - 22 augusti 2013 07:37

Min man gillar att väcka mig, och gör det ofta.
Jag är glad att han väntar en stund dock, han hade visst vaknat halv fem idag.... Då är jag ganska mycket i dvala och inte alla på bra humör.

Men imorse klappade han lite rart på mig bara 10 minuter innan jag hade ställt klockan på ringning. Han bra rar min karl, gullar med mig en lång stund, innan han kör in ett finger i min näsa och skrattar gott åt mig när jag tycker att han ska sluta! Tokiga man, han är en solstråle i mitt liv!

Nu är det dags att ta sig iväg, barnen ska få visa Fina var de går i skolan och på dagis, så han vet det :-)

Ha en toppentorsdag nu alla!

Av Lotta - 21 augusti 2013 23:10

Jag var visst inte klar med bloggen för idag, det dök upp en tanke i skallen.

Jag gnäller för ofta över min vikt och kroppsform. Idag vaknade jag och insåg att det är rätt okej ändå, visserligen har jag ALLDELES för högt BMI, och det skulle säkert sitta fint med lite mer muskler både här och där. Men jag är trots allt ganska tilltufsad av livet så jag är GLAD att jag lever och har det så bra som jag har det.
Så, jag ser ut så här och jag är väldigt nöjd!

Så. Nu är det dags att sova, jobb i morgon!

Sovgott alla!

Av Lotta - 21 augusti 2013 21:32

Idag har bilen fått dra runt på kärran, lite saker skulle till Hallsberg och sen skulle en del tillbaka till stan

Ner till Hallsberg åkte en hög med akvarier:



Tillbaka åkte miljoner saker i bilen:

Packa ur, hämta kids och sen fixa lite i burkrummet:

I morse lämnade jag två jätteglada killar på skola och dagis, de hoppade in med stoooora skutt och sen när jag kom på eftermiddagen var det lika goa miner :-) De har haft en toppendag enligt dem själva, och enligt lärarna var det verkligen så :-). Vi har hamnat bra verkligen!!

Nu sover killarna och jag borde resa på arslet och mata pinnarna. Plockade MASSOR av hallonblad förut, så jag kan fylla på ordentligt.


Prinsarna packade väskan med picknickmat, och gick ut på ängen ikväll. De kom tillbaka rätt fort, det var lite kyligt. Så de picknickade vid köksbordet istället, på grillad kyckling, smörgås och mjölk :-)

Nu Natter!
Kram på er!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards