Alla inlägg under augusti 2013

Av Lotta - 8 augusti 2013 17:19

För 10 år sen satt jag i skogen nere i Laxå, undrade över livet och hade INGEN aning om jag jag alldeles snart skulle träffa Fredrik.


För 6 år sen väntade jag Daniel, vi flyttade till hus i stan och livet var på topp.


För ett år sen hade jag precis flyttat från huset i stan, hade förlorat i stort sett allt. 



I år står jag inför nya kapitel. Nytt jobb, nytt liv. Nya personer i livet, nya vänner. Min Fina har hittat in i livet. 



Tänk så livet kan vändas och vridas, och tänk så bra det kan bli, trots att man är beredd att dö. 



Nog med gnäll nu, jag återkommer med annat ikväll

Av Lotta - 7 augusti 2013 23:09

Men det gick inte alls.

Satt på hjulingen häromdagen och filmade när jag körde lite. Grannarna måste tro att den nya tanten i byn är lite dum på nåt vis...

Kidsen har gått på nya dagis och alla tre dagar nu, och det går såå bra! Daniel gillar sitt nya place, och det fungerar toppenbra, det är så skönt!
Ludvig trallar in som vanligt, den lilla dramaqueen som bor i vår familj - taadaa- här är jag :-)! Han är för skön!

Idag fick jag ett mess från en kär vän. Det var ett hejdå, nödvändigt för att h*n ska bli hel och må bra igen, av olika anledningar. Jag blev ledsen av det, men är det så får det vara så, jag hoppas h*n hittar ett sätt att få må bra på och att vi någon gång igen hörs av. Jag gillar den personen mycket.


Nu ska tanten sova, kram så länge

Av Lotta - 6 augusti 2013 22:29

Jag har haft väldigt lite tid för sånt på senaste tiden. Och jag saknar det! Mycket!

Ikväll var jag hos finaste Åsa och snackade bort ett par timmar med henne och barnen - det var guld värt för en trött skäl vill jag lova!

Så lätt man tappar bort umgänget, ibland är det så intensivt och ibland så lite....

Hur som helst - jag älskar mina vänner - MYCKET!

Nu ska jag sova, ladda inför morgondagens jobb och försöka hitta lite mer energi för att orka med riktigt.
Godnatt alla ni därute!

Av Lotta - 5 augusti 2013 20:11

Tänkte visa några av mian fina pinnar, och lite annat i bildväg.




Börjar med en liten vän på ängen, den satt så fint på vägen:-)

     



Den här bilden har jag visat förut, men den är fin tycker jag, och det är ju min Stolla

 




Malaysisk djungelnymf, hon är fin!

 




Våra fina löv!






Och så lite pinnporr då!

   



Giftiga pinnar - Peruphasma Schultei




Och så Kalle, som är en Kalla egentligen!

   




Doris igen!





Ochs ist och absolut minst - syrsebebbarna!

    

Av Lotta - 5 augusti 2013 19:11

Jag lade ut min fina Stolla på annons idag. Hittade ingen fodervärd, bestämde mig för att behålla henne hemma och inser nu att det i te kommer funka. Har ju inte tid nu, hur ska jag få ihop det i höst då liksom?

Nej, det är lika bra att inse fakta, Fille går kvar där han är om fodervärden vill, letar efter köpare till Ipren och Tösa och slutar med hästeriet i egen regi.

Nu ska jag läsa för barnen, bädda om dem och den gå ut och sniffa hästhals.

Kram.

Av Lotta - 4 augusti 2013 23:11

En malaysisk djungelnymf

Lite pinnporr





Nu ska tanten sova!
Natti

Av Lotta - 4 augusti 2013 18:02

Idag har vi hämtat hem kidsen, efter en veckas ledighet. Passade på att titta in på Herpers Choice igen, och så klart handlade vi som tokar. Igen, den här gången blev det två Peruphasmahonor och en malaysisk skogsnyfmhona. Massor av blommor blev det också, till våra terrarier och djur.

Imorgon ska Daniel börja fritids, som lite inskolning till skolan som börjar 19 augusti. Ludvig ska skolas in på nya dagiset, han läääängtar efter att få börja där och få nya kompisar!
Det ska bli lite skönt med vardagsrutiner igen, med vanliga arbetstider.

Ikväll ska vi grilla, medan Fina tänder grillen ska jag åka ner till jobbet och mata djuren. Sen blir det kväller här!

Av Lotta - 3 augusti 2013 22:58

Idag har vi jobbat, hela dagen till och med. Det hanns med ganska mycket, rätt nice! Städade akvarier idag, grustvätt är ganska tråkigt men nödvändigt. Det andra är roligare, att inreda och flytta fisk - det kommer bli toppenfint!! En del idéer finns, får se om vi lyckas realisera dem med :-)


Hemma blev det lite gjort med, det är skönt.


Imorgon ska prinsarna hem, de har spenderat hela veckan med farmor, farfar och farbror Erik. På måndag startar perioden på nytt dagis och fritids, skabli spännande :-)

Nu ska tanten sova. Tänkte skriva ner några djupsinniga tankar men är för trött, ni får hålla tillgodo med mitt kvällssvammel!

Natti!

Syrsebebisar!!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards