Alla inlägg under augusti 2013

Av Lotta - 29 augusti 2013 02:30

Man föds i en familj, med släkt som tillhör ens blod.
Det behöver inte alls betyda att det är dem man älskar mest, eller ens tycker om. För att få plats i mitt hjärta måste det finnas en gnutta medkänsla, en aning av bry sig om.

Att aldrig höra av sig eller bry sig om oss, att inte fråga hur det går. Att inte finnas där när det behövs. Att kunna se uppdateringar på nätet, men inte veta mer än så. Att få höra sina minsta barn undra om en del i släkten är döda för att de slutade höra av sig till dem. Det är något jag lärt mig är en del i livet, men det är ändå inte lätt att hantera.

Nu finns det en del till i det här, den VALDA familjen och släkten. Den som fanns där och finns där. Den som jag håller så kär. Den som alltid svarar när man behöver och vill. Den som älskar mig, och accepterar mig som jag är. Den som inte villkorar sin närvaro. Den som mina barn lärt sig älska. Den som betyder så mycket för mig och som jag vill göra så mycket för.

Min valda familj innehåller vänner, en del syskon med och utan blodsband, bonusbarn, Fina och en hel del annat löst folk - ni vet vilka ni är <3
Jag älskar er innerligt, även om det går lite långt mellan gångerna ibland!!


Nu ska den här tanten sova!
Imorgon ska hon fixa håret, fika och köra finaste prinsarna till bästa farföräldrarna och farbror Erik
Sen väntar en lång och bra arbetshelg.

Sov gott!

Av Lotta - 28 augusti 2013 17:38

Jag har gjort lite mer än matat ormar, det blev väldigt lite av kundjobb, då jag började lite städning i karen:


Först tömmer man ur allt i inredningsväg, inklusive pump och annat nödvändigt, lämnar bara gruset:

Sen fyller man på med nytt vatten, tvättar av gruset flera gånger:

Och när man gjort det fyller man upp karet igen, i med inredning och pump:

Vill man så leker man lite med nytt grus, det här tänkte jag använda i nåt kar:

När man fyllt karet är det bara att vänta, efter ett dygn är det superfint, med alla glas putsade, gruset rent, all inredning skurad, fräscht vatten och fina fiskar:





Rätt kul, även om det är liiiite tradigt att tvätta gruset. Att göra fint i akvarierna är jättekul, det blir sån skillnad :-)

Nu väntar lite ommöblering på övervåningen, det jag inte hann igår. Barnen ska få nya lådor och vårt kontor ska väl iallafall påbörja sin förvandling till ett användbart kontor!



Ikväll återkommer jag, jag har en bloggtext i skallen som mognat färdigt nu. Det kommer handla om släkt och familj, nåt att fundera på :-)




Avslutar med en bild jag tog häromdagen. Fina hittade min hatt och sin väst, och vips så kom han ut ur garderoben!!!!

Av Lotta - 28 augusti 2013 12:05

Mata ormarna stod på schemat så det gjorde jag, trots full mage var denna skönhet sugen på mer!

Det är roligt att se dem nu, de äter själva och är verkligen på. Furious är ett ord som beskriver dem väldigt väl, de kastar sig över maten och "dödar" sitt byte med frenesi. Bytet är upptinade möss eller musbebisar, som vi tar upp dagen innan, tinar så de får kroppstemp och dinglar med framför nosen på ormarna. Jag brukar skaka, eller darra, lite med bytet så det tre sig lite levande för dem och då går det fort som attan med hugget.

Nu är det lunch här, det blir räksallad för min del idag, är inte hungrig även om jag borde vara det..... Då brukar sallad vara bra, då äter jag iallafall.

Ha det gott!

Av Lotta - 27 augusti 2013 19:20

Det tog evigheter att städa till alla djuren!
Men nu har alla pinnar nya blad, nån pinne flyttade och ett par ödlor är flyttade med. Det blev fint, och så skönt att få klart:-)

Nu har prinsarna precis kommit i säng, vi har läst lite ur boken Kungen kommer. Den är faktiskt spännande för mig med, så vi ser fram emot att läsa allihopa!
Idag har Daniel haft gympa för första gången och det var enligt honom själv kul :-). Det är så roligt att hämta honom på skolan och höra hur olikt de uppfattar honom mot hur de såg honom på förra stället!
Ludvig har det också bra, och lever dagislivet fullt ut! De ska låta specialpedagogen titta på honom en gång nu dock, han är ju ganska ..... rörlig? Men det är ju bra så det ser jag fram emot med.


Nu har Fina tänt grillen, och jag ska åka till affären, sen blir det väl sova igen antar jag.

Ha det gott!

Av Lotta - 27 augusti 2013 19:19

Det tog evigheter att städa till alla djuren!
Men nu har alla pinnar nya blad, nån pinne flyttade och ett par ödlor är flyttade med. Det blev fint, och så skönt att få klart:-)

Nu har prinsarna precis kommit i säng, vi har läst lite ur boken Kungen kommer. Den är faktiskt spännande för mig med, så vi ser fram emot att läsa allihopa!
Idag har Daniel haft gympa för första gången och det var enligt honom själv kul :-). Det är så roligt att hämta honom på skolan och höra hur olikt de uppfattar honom mot hur de såg honom på förra stället!
Ludvig har det också bra, och lever dagislivet fullt ut! De ska låta specialpedagogen titta på honom en gång nu dock, han är ju ganska ..... rörlig? Men det är ju bra så det ser jag fram emot med.


Nu har Fina tänt grillen, och jag ska åka till affären, sen blir det väl sova igen antar jag.

Ha det gott!

Av Lotta - 27 augusti 2013 16:09

Idag har hundarna varit med hela dagen, vilket oftast går väldigt bra. Det har det gjort idag med, om man bortser från 3(!!!) kisspölar på butiken....
Alioth har legat på packningen i bilen, så han har haft takkänning den token!


Just nu ränner de på ängen, vi ska ner och plocka blad till pinnarna, sen ska vi bära runt lite möbler på övervåningen tänkte jag.

Det är fantastiskt väder, så jag njuter av det :-)

Ikväll ska jag försöka lägga in lite mer bilder från kameran, och skapa lite album på fejset, både på min egen och jobbets. Om tiden räcker vill säga.

Här ska jag skörda lite hallonblad förresten - det finns nästan helt obegränsat!!

Passar på att äta hallon med, de är SUUUUPERgoda just nu :-)


Härinne är alioth och "jagar" en fågel just nu, vilket innebär att han kravlar fram under hallonen medan fågeln sitter en bit framför och retas, ser för kul ut!
Han lär ju vara randig av alla kvistar sen.....

Nu ska jag plocka hallon, återhörande!

Av Lotta - 27 augusti 2013 07:43

Igår var ingen bra dag på insidan, jag kände mig ganska kass på det mesta faktiskt. Att bara känna sig som om man är ivägen är jobbigt och det stressar mig lika mycket som saker som inte hinner bli gjorda....... 


Men det var gårdagen, idag är en annan dag som kommer bli BRA!


Allt är klart hemma nu, dags att dra sig iväg, det blir med kärran på för dagen. Det ska köras saker och pallar så den behövs :-)


Ha det gott så återhörs vi!

Av Lotta - 26 augusti 2013 22:46

Nu ska tanten sova. Hon är trött som fan och väldigt liten på insidan.
Inte många rätt i vindlingarna idag inte.

Har iallafall jobbat på dagen, haft möte med sotaren på morgonen, fotat hundarna och beställt en sak på nätet.

Nu ikväll var prinsarna och jag på cirkus, dagens höjdpunkt för oss alla tror jag :-)
Killarna hade jätteroligt, förutom i pausen då Ludvig kastade sina popcorn i gräset och fräste av ilska. Det gick dock över, tack och lov.
Daniel red kamel idag, Ludvig skulle rida ponny men ångrade sig och gav bort sin biljett. Därav ilskan, då han sen ångrade sig igen och pengarna var slut..... Men som sagt, det gick över det med och resten av kvällen var tokrolig enligt killarna :-)

Tant otillräcklig härjar här och menar på att jag nog är ett rätt dålig människa som inte alls är nåt att ha, så jag tänker somna nu och skita i henne. Sov bort dumheterna, det är ett bra recept det.

Godnatt alla. Syns imorgon.

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards