Alla inlägg under december 2013

Av Lotta - 4 december 2013 08:51

Det är jag det. Vaknade fyra i morse, Ludvig kom och talade om att han hörde ett konstigt ljud.... Sen somnade han om men inte jag....
Så, skithumör var det när klockan ringde.

Men killarna var på strålande humör, och hoppade iväg till sina aktiviteter med studs i stegen. Det är skönt det:-)

Fina och jag är på jobbet, bara vi eftersom vår bästa I är sjuk idag. Kan bli kul i eftermiddag:-), eller spännande kanske är mer rätt ord!

Nåja, nu ska jag förbereda dagens lucka och sätta igång dagen:-)

Kram

Av Lotta - 3 december 2013 18:39

Sitter på busshållplatsen och väntar på bussen som ska ta mig hem. Där väntar familjen på mig, killarna har fått Finas lyxsmörgås till kvällsmat (vilket betyder smörgås med 14 köttbullar på), och jag ska få entrecote när jag väl landar hemma:-)

Dagen gick för runt, även om det inte sett ut så. Många som pratat och funderat kring sina djur, bland annat en flicka som fått total algblomning i sitt akvarium..... De har att göra ett tag.


Ibland önskar jag fler timmar på dygnet. En sån här dag tex. Jag vet att det är många som har det så, som knappt ser kidsen eftersom arbetsdagarna är långa. Och nu har jag valt att jobba, det är inte det. Men jag såg killarna i morse och när jag kommer hem sover de. Nåja, de är hemma och har det bra, det är viktigast:-)

Nu ska jag värma händerna, fryyyyyyser!!!

Kram

Av Lotta - 3 december 2013 13:26

Hon har jobbat igen, en fantastisk orm det där! Lugn och fin, hon har inga konstigheter för sig och sköter sig så jäkla väl!

Jag gillar mitt jobb mer och mer, att ha så olika uppgifter över dagen och veckan är HÄFTIGT!

Nu ska jag byta vatten i drygt 70 akvarier, det är också en uppgift :-)

Kram

Av Lotta - 2 december 2013 16:19

Hittade kartongerna med julsaker idag, dags att börja pynta va? Drog igång Carolas jul, jag gillar hennes tolkningar av julsånger. Började bära in saker,  rota igenom lådorna och förfasas över MÄNGDEN julkulor..... Nu börjar jag förstå varför Fredrik tyckte vi hade många såna....


Iallafall, det blir plötsligt tyst på musiken. När jag kommer in i rummet sitter Fina vid datorn och grejar, och på frågan om varför musiken var avstängd fick jag svaret att det var så hemskt och att han draog ner lite på volymen. Lite var ner till noll. Noll låter inget alls. Så, jag stängde av helt, drog på Elvis istället och hamnade i köket där det ska fixas köttbullar och spagetti - önskemat från boysen.



Ludvig har varit på jobbet idag, då han inte var helt kry imorse, och OJ vad han har jobbat!! Han gillar verkligen att jobba den lile mannen :-)


Nu mat. Återkommer.

Kram













Av Lotta - 1 december 2013 23:21

Nästan alla är hemma, nästan alla sover.

Nu ska tanten läsa lite, begrunda en del och sen sova.

Kram på er

Av Lotta - 1 december 2013 17:04

Jag är trött, vi har fått mycket gjort och haft många trevliga människor i butiken:-)

Om en dryg timme kommer mina prinsar hem, sen är det hem och sova!

Bilder från dagen då:





Imorgon är det måndag igen, lite vanlig vardag ska bli skönt ändå. Även om kampanjhelg är kul, är de också tröttande. Men vi har haft roligt, och överträffade förväntningarna :-)

Nu ska vi handla lite innan killarna kommer.

Kram på er

Av Lotta - 1 december 2013 08:52

Vi ska jobba idag, men ser till att unna oss lite ordentlig frukost först:

En kopp te, lite bacon, smörgås och en apelsin, det är bra frukost det :-)

Snart dags att åka till jobbet och adventsmysa!
Och i kväll kommer killarna hem <3

Kram

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards