Alla inlägg den 21 november 2013

Av Lotta - 21 november 2013 22:00

Dagen har varit lång, intensiv och rolig.

Ikväll satt jag en stund i killarnas rum, och njöt av att bara känna dem luta sig mot mig. Det är så sällan man, nej jag, tar mig tid till att bara vara närvarande mitt i barnens nu. Det vill jag förbättra, så imorgon kväll ska jag sätta mig och läsa ut boken vi håller på med. Det är ganska många kapitel så det blir en lång kramstund :-)


Imorgon är det på't igen:-)
Bakom den här dörren döljer sig världens roligaste jobb:

Jag är så glad för min fina sambo, och jag har så mycket att tacka honom för.
Försöker uttrycka det men det är svårt med ord. Så han får den finaste rosen jag kunde hitta:

Vårtstörsta terrarium är ÄNTLIGEN inne och igång. Det är påbörjat men långt igen klart, djuren har dock redan flyttat in :-)
De gillar den höga roten vi hittade i somras :

Nu ska jag släcka ner här, dags att sova.

Sov gott och dröm sött
Kram

Av Lotta - 21 november 2013 18:51

Jag har jobbat från tidig morgon till hyfsat sen eftermiddag idag, med ett avbrott för en liten lunchdate med Helena! Det blev en tur till Java, och där blev det lunch:

Det var supergott, och något som min själ uppskattade med. Lite tjejsnack över en låååååång kopp kaffe:-)

Det kom in en person på jobbet idag, en kvinna som betydde mycket för mig förra året. Väldigt trevligt att se henne igen!


Nu ska maten ställas på bordet:

Killarna har ätit lyxmacka, det är pappan i familjen som gör stoooora smörgåsar med skivade köttbullar på, det uppskattas av de små prinsarna :-)

Over and out
Kram

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards