Alla inlägg under november 2013

Av Lotta - 25 november 2013 19:57

Det lät roligt, men det är kvällen här:

Våfflor till kvällsmat
Kramas med prinsarna
Hemmakväll med familjen

Kram på er

Av Lotta - 25 november 2013 12:41

Är jävligt mums!!

Av Lotta - 25 november 2013 07:40

Måndagar var förr den värsta dagen i veckan, jag mådde ofta riktigt dåligt de dagarna då helgen var över och jobbveckan började.

Nu för tiden är måndagen en trevlig dag, inte den bästa i veckan, men riktigt bra! Jag trivs på jobbet, och just måndagen är rolig då det är så mycket som ska göras inför veckan: skylta om, skriva lite om veckans fisk, städa hos djuren, snygga butiken - jag är stolt över "min" butik :-)

Killarna har precis kommit till skola och dagis, på riktigt gott humör och dessutom har de LÄNGTAT efter att komma dit! DET är häftigt, och ett gott betyg åt pedagogerna!

Träningsvärk idag, det är dumt att bära runt tunga saker, särskilt när jag faktiskt inte är frisk:-(
Ska ramla in på hälsokostarn idag och bunkra upp friskvård på burk.

Ha en bra dag
Kram

Av Lotta - 24 november 2013 18:34

Lute bilder bara, jag är SKITtrött

[Bild]

Av Lotta - 24 november 2013 16:14

Inte som ni tänker er, det här kontorsjobbet består i att fixa till kontoret så det går att använda:

Jag har burit upp allt som ska få plats, och nu ska det bli nåt av det är det tänkt.......

Ingen som vill ha ett stort terrarium förresten, i trä med nät i taket, glas på sidorna?
Det är snyggt men vi har inte platsen eller djuret för det.
På bilden under syns nästan hela :-)

Av Lotta - 24 november 2013 11:02

Jag vaknade och kände mig risig, gick runt en sväng, kräktes, åt frukost, känner mig fortfarande risig.

God morgon

Av Lotta - 23 november 2013 21:38

Först ut våra indiska vandrande pinnar, de har fått ny citronmeliss idag. De växer som satan, så de är dags att hitta nya hem åt nu :-)

    



Dessa små sköra pinnar är 12 till antalet, de ska få växa till sig en aning innan de ska få följa med till affären och hitta nya hem med. De är små nu, men kommer bli som pinnen på bilden precis under den här:

 


Storlek? Som mitt pekfinger..... I tjocklek som lillfingret.....

  


Mr Varan bestämde sig för att det var dags att byta kostym - han växer han med, om än långsamt!

 




Gordon, den nyaste medlemmen i flocken. Never mind den bakgrunden, vi iddes inte tapetsera om innan det blev reptilrum här... Snygg är han, ödlan!

 


Och så jag med Berit då, hon slingrade en aning, men är så snäll. Fin att se på med :

  




Nu ska tanten sova, imorgon ska det visst åkas på badkalas, Daniel är bjuden till Einars 6årskalas. På badhuset i Linde. Med badande förälder. Fina vägrar. Jag ska bada i bassäng imorgon.


Kram på er, och sov gott!

Av Lotta - 23 november 2013 12:42

Imorse var bilen helt infryst, jag kunde inte ha värmaren igång eftersom dieseln var i stort sett slut.
Mannen i familjen, underbara människa, gick upp lite före mig. Fixade frukost till oss, ser till att mina tabletter hamnar i min mage, äter frukost med mig och medan jag fixar mig inför jobbet går han ut och skrapar rent min bil <3 <3 <3


DET är kärlek det.

Kram på er

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards