Alla inlägg den 16 juli 2013

Av Lotta - 16 juli 2013 14:55

Jag har hämtat barnen idag, och för att förgylla hemfärden stannade vi i Västerås. Tanken var att gå på flygmuseet men de har bara öppet på söndagar så vi hamnade straxt utanför Irsta istället, på Kungsbyn djurpark.
Ett väldigt lagom ställe faktiskt, killarna orkade gå runt hela, titta på djuren, de läste kartan som var mycket lätt att förstå sig på, leka ide olika lekplatserna och ändå inte vara helt slut efteråt.
Vi åt här med, de hade såklart det standardiserade men lite annorlunda med, min mat var supergod! Köttbullar med potatis och sås, köttbullarna var gjorda av Visent :-)

Lite dyrt var det, men helt klart värt det tycker jag!

Bilder på spektaklet då :-)

Spanar efter älgarna, de hade gömt sig så vi fick inte se dem tyvärr


Kaninhagen var rätt bra tilltagen :-), de hade nästan lika stort inne och kunde hoppa in och ut precis sonder vill :-)





Så, nu får det räcka, ska ge kidsen lite att dricka och sen ska vi nog packa ihop oss och dra ut bilen på motorvägen hemåt!


Ha det gott alla där ute!

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards