Alla inlägg under oktober 2013

Av Lotta - 12 oktober 2013 10:11

Blev väckt efter åtta, med frukost i badet! Det var väldigt mysigt:-)

Nu är vi på väg in till stan, en stund på jobbet och sen ZOORFmässan. Fina tror han är Ronnie Pettersson, och att Lexus numera är ett märke för formel1banorna......

Ha det gott nu alla!

Av Lotta - 12 oktober 2013 09:55

   





       

Av Lotta - 11 oktober 2013 17:52

Skitsamma - bilen var tom, mitt huvud är tomt och själen är trött. Så vi fyller på nu, bilen och jag. Diesel till traktorn:

Kaffe till mig:

Och lite som vilar i själen:

Jobbiga tankar idag, men nu kom iallafall ett besked som lugnar lite.

Nu ska jag köra sista biten hem.
Krama varandra

Av Lotta - 11 oktober 2013 07:27

Majsormarna öppnade sina skal igår och i morse hade fem av nio tittat ut:

De hugger mot allt - barken, vattenskålen, väggen..... Glada små djur det där!

Det är fint ute nu:

Ha det bra idag!
Kram

Av Lotta - 10 oktober 2013 23:57

I morse blev det lite sovmorgon, sång från både man och barn och sen iväg mot vardagen.

Jobbade fram till en stund före tre, fick sällskap av Jossan som gjorde arbetsdagen riktigt bra! Hon är en väldigt trevlig tjej, skön att umgås med :-)

När vi hämtade killarna hade Ludvig gjort ett paket till mamman, ett jättefint pärlhalsband som han sedan slagit in i rosa papper:-), gulliga lilla mannen. Han hade haft en kramdag idag, alla hans kompisar hade fått kramar!!

Åsa och Johanna kom på eftermiddagen med, en snabbis innan vi skulle vidare mot stan igen, blommor och choklad fick jag, av både dem och alla barnen :-). Så jag har blommor i fönstret, på bordet och Finas blommor står på jobbet. Smålökarna gav mig en bok med:-)

Ett presentkort på spahuset toppade det hela, nu ska här bokas tid för nåt skönt!!

Åsa masserade min nacke, hon påstod att jag var lite spänd?! Hehe, jag? Nåja, skönt var det, och jag är lovad mera när jag kommer till dem någon dag!

Jag fick gå på lunch med Fina idag med, ville äta grekiskt, men det blev gös - mycket gott!!!
Och så avsluta kvällen med bio, toppen var det.

Nu ska tanten sova, hon mår lite stressat, och slitet, trots en bra dag.

Godnatt på er
Kram

Av Lotta - 10 oktober 2013 20:14

Rush blir det, med Fina!
Vi har fikat med Johanna och Åsa oc alla barnen, det var nice :-)

Kram så länge!
Återkommer när filmen är slut

Av Lotta - 10 oktober 2013 09:15

Idag fyller tanten, 25..... Hrm, 41 var det visst.....

Regnar gör det, men det gör inget, solen lyser inne iallafall:-)

Av Lotta - 9 oktober 2013 23:46

Jag har jobbat ikväll igen, medan mina fina prinsar varit hemma med sin allra bästaste Amanda - de gillar verkligen henne!

För första gången i mitt liv har jag krupit runt innanför ett fönster, inte sett något ut, hört folk stanna och prata utanför - och blivit fotograferad under tiden..... Men kul var det och mycket blev gjort:

Nu ska jag sova. Gott jobb gör mig trött!!

Ha det gott, dröm sött och syns imorgon!!! Då fyller jag, så det blir lite fikabilder då :-)

Kram

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards