Alla inlägg den 12 oktober 2013

Av Lotta - 12 oktober 2013 22:30

Den som inte gillar gnäll kan läsa det första stycket nu och sedan slå igen om bloggen. För det är gnäll som kommer ut idag. Först kan ni få veta att dagen var bra, kul mässa och trevliga folk:-) Sen var det mingelkväll och det var kul ett tag. Innan jag ballade ur och som vanligt var dum.











Ibland är jag en idiot som inte fattar när jag ska ge upp och hålla tyst. Eller helt enkelt förstå när jag inte ens borde bry mig.
Det är så dumt, att ens tro att saker ska fungera smärtfritt. När hela livet egentligen är ett enda jävla skit.

Jag längtar efter mina små kids idag, så mycket att det gör ont. Och de kommer inte hem förren måndag, eftersom vi ska ta emot en massa saker i morgon eftermiddag.

Undrar om jag kan skapa ett par principer som jag faktiskt kan följa:
? ge dig inte in i någon som helst diskussion som blir jobbig
? dämpa känslosvallningarna aningen så gör saker mindre ont

Det skulle rädda många situationer, det blir så ofta så fel när min mun glappar. Jag säger dumma saker jag inte menar. Egentligen är jag en sån jävla idiot. Och det blir jag så trött på.


Nu ska jag försöka få till lite sömn. Det har varit dåligt med det på sistone. Stress skapar gärna sömnlöshet. Och väldigt mycket av min stress sitter inne i själen. Det är mycket som skapar oro just nu, och inget av det kan jag styra. Det handlar om hur folk mår bland annat, och jag kan inte hantera det så väldigt bra. Bajs är vad det är.

Hoppas ni andra har det bra iallafall.
Kram

Av Lotta - 12 oktober 2013 19:53

Vi sitter just nu på pitchers och äter lite, pratar med folk och umgås.
Det är en stor del av livet när man jobbar som Fina gör. Rätt trevligt :-)

Men, tanten mår piss. Verkligen piss. Det gör ont i min själ och varför vet jag inte. Vill mest bara åka hem och lägga ner mig under ett gammalt täcke, dröna bort lite tid. Och låta allt pausa.


Jaja, så här kan det visst vara. Och det bästa för att komma över det är att hålla sig igång, så nu ska jag prata med lite fler folk, jobba på att låta livet vara bra och se till att må bra.

Ha en god kväll folket
Kram

Av Lotta - 12 oktober 2013 10:11

Blev väckt efter åtta, med frukost i badet! Det var väldigt mysigt:-)

Nu är vi på väg in till stan, en stund på jobbet och sen ZOORFmässan. Fina tror han är Ronnie Pettersson, och att Lexus numera är ett märke för formel1banorna......

Ha det gott nu alla!

Av Lotta - 12 oktober 2013 09:55

   





       

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards