Alla inlägg den 24 oktober 2013

Av Lotta - 24 oktober 2013 23:03

Men först ska jag låta Ludvig gå på toa, krama mina prinsar och borsta tänderna. Kanske spela lite?

Sen blir det sooooooova.... Sju kvart i timmen....

Godnatt alla
Kram

Av Lotta - 24 oktober 2013 15:07

Jag är på väg från det ena vardagslivet till det andra, från jobbet till killarnas skola och dagis.

Passade på att köra in på Norra och se så allt är lugnt där. Eller lugnt, det är klart det är, alla där är ju begravda. Men jag behövde pausa lite. Och tänka på mina livsmål. Och på två saker jag hörde idag, med bara några minuters mellanrum.

Jag strävar efter balans. Det är INGEN balans just nu. Med det sagt är det inte långt till det som en kille sa till mig i luren idag: dra ner på tempot, gör om - gör rätt, se till att ta EGENtid.
På radion är det relationsråd, att vara JAG fast man också är VI.

Det är viktigt, och något att fundera på när jag formulerar mina livsmål.


Nu är det färdigtänkt, färdiggråtet och dags att ta nästa vardagsuppgift.

Kram på er!

Av Lotta - 24 oktober 2013 12:43

Idag blev det yoghurt, ciabatta och två jäättemuggar kaffe. Kanske ska kila till grannen och köpa lite choklad för att få till balansen ordentligt?

Nåja, det kommer en kväll med, äta lite bättre då.

Det vi gjorde i butiken häromnatten syns inte, det kom fler varor så det fylldes på igen..... Alltså har vi fullt ös medvetslös nu, och ikväll lär vi nog jobba sent igen..... Tur vi har allra bästa Amanda, som tar hand om fina prinsarna!

Daniel ska få tillbaka sin cykel igen, den har varit skyltex ett tag. Oj vad glad han ska bli! Han älskar att cykla den killen!

Ha det gott!
Kram

Av Lotta - 24 oktober 2013 07:45

Det är alltid väldigt mycket på morgonen, ungar, hundar och reptiler ska ha sitt.

Så mitt frukostte, det står på nån bänk nånstans och drar. Det kommer vara väldigt kallt när jag kommer hem.


Nu är det skolskjuts som gäller, alla utom storasyster är hemma och ska iväg på olika ställen. Sen är det jobbet som hägrar.

Ha en bra dag!
Kram

Presentation


Hej och välkommen in till mitt liv!
Här möter du mig och min familj, mitt i ett helt vanligt liv.
En del får du veta om mitt vardagsliv, en del om mitt arbetsliv, och en massa om våra djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Barnen, mina fina prinsar!

                               

Min fina stolla!

Min fina Stolla, eller TösaMi som hennes namn är i passet,  finns inte längre. Hon fick galoppera vidare förra våren, min fina krigarhäst behöver inte längre vara nervös och orolig. 

 

Hundarna!

Hundarna är numer bara en hund, schnauzern Kompis har gått över regnbågsbron för att jaga björn och uppvakta mina bredkäftade damer där.

Nakenfisen Alioth, aka allanballan, är ensam hund på täppan nu och tror att allt han ser och kan känna är hans :-)          

Terrariedjuren

 

 

 Vi har hela huset fullt med reptiler, och det är väl ett udda intresse antar jag. Men det är roliga djur, som är intressant på sitt sätt.

                  


Ovido - Quiz & Flashcards